Rykking i passat 93 mod 1.8l

Anbefalte innlegg

God dag.

Har litt problemer med far sin (min gamle) passat.. Det rykker i den når man kjører , det kommer når man gir gass, da nykker den. Trodde først det var motorfeste men prøvde å røske i motoren uten no særlig reaksjon. Samt at den "smeller" ikke når den står i fri å man går gass osv (altså for å framprovosere lyden).

Bilen går også ujevnt vanligvis, små nykker.

Noen gode forslag til hva som kan være feil? En far min prata med mente det kunne være noe på insprut/gassern.. Noen som har vært borti lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har hatt lignende problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat samme probleme med min audi 90.. har holdt på å feilsøke litt heime å kom fram t at det va lambdasonden fordi den ga ikke noe utslag da jeg målte den..men har ikke fådd d bekrefta 100% før eg vente enda på den nye:) men det treng ikke være den... kan være mye rart eks. lmm, bankesensor, for høy spenning på dynamo, dårlig jording en eller anna plass+++ mye mer: eek : e bare å bynne å utelukke ting, du kan byne med og koble fra en og en sensor mens motoren går hvis du ikke får noe reaksjon KAN den være defekt.. er ikke helt inne på hvordan hidden jernen på den bilen fungerer.. på enkelte biler vil den bare koble ut den sensoren som er defekt å mest sansynlig vis gå over til nødmodus...

du kan også finne fram til de forskjellige verdiene sensorene skal vise for så og måle de med ett multimeter;) vet at lambdaen skal ligge å vippe mellom 0,1-0,9 volt;) håper dette kan hjelpe deg litt igang... hvis det er noe som ikke stemmer 100% hær så skylles det at eg e rimelig fersk i feilsøkingsbransjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat samme probleme med min audi 90.. har holdt på å feilsøke litt heime å kom fram t at det va lambdasonden fordi den ga ikke noe utslag da jeg målte den..men har ikke fådd d bekrefta 100% før eg vente enda på den nye:) men det treng ikke være den... kan være mye rart eks. lmm, bankesensor, for høy spenning på dynamo, dårlig jording en eller anna plass+++ mye mer: eek : e bare å bynne å utelukke ting, du kan byne med og koble fra en og en sensor mens motoren går hvis du ikke får noe reaksjon KAN den være defekt.. er ikke helt inne på hvordan hidden jernen på den bilen fungerer.. på enkelte biler vil den bare koble ut den sensoren som er defekt å mest sansynlig vis gå over til nødmodus...

du kan også finne fram til de forskjellige verdiene sensorene skal vise for så og måle de med ett multimeter;) vet at lambdaen skal ligge å vippe mellom 0,1-0,9 volt;) håper dette kan hjelpe deg litt igang... hvis det er noe som ikke stemmer 100% hær så skylles det at eg e rimelig fersk i feilsøkingsbransjen:)

Skal jammen meg sjekke lambdaen i kveld, ikke dumt ikke dumt.. verdt et forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gamle pluggledninger kan også forårsake nykking, da det blir overslag til toppen og dermed dårlig gnist

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.