#1 Skrevet Oktober 14, 2004 Heisann.... Jeg har målt bensinforbruket på audi'n i dag (2.2 tq) Og kom til sjokkerende 1,5 l/m........ Så nå sitter jeg her med midtskill og sveis og lurer på hva som kan være grunnen til det.... Jeg skal sette i nye plugger i morgen, ellers er jeg åpen for forslag.... så til ting 2: Jeg har en ujavn durelyd i bilen som jeg har lokalisert til og være bensinpumpa i tanken... samtidig som den går ujavnt ser jeg at bilen har ujavn strøm (det "blinker" i lysene) samt at bilen går ujavnt / rykkete på lavt turtall. Hva kan dette være? Jeg har en teori om at bensinpumpa i tanken holder på og gi seg, er det flere pumper? og hvordan er den og bytte??? Håper noen av dere guruene der ute har en og annen ide... -Kjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2004 Første bud - Sørg for at bilens elektronikk får strøm (mener da jevn spenning). Annen feilsøking kommer i andre rekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2004 Cato har helt rett her.. Høres ut som om bilen din ikke får nok strøm, og da går alle sensorer 'bananas'.. Sjekk, eller ennå bedre; overhal dynamoen, og du vil nok se at forbruket går ned til det normale 1.2 l/mil igjen! Defekt luftmengdemåler (genererer feilmelding og tenner CEL, samt dårlig tomgang ved kald motor) og slitt O2-sensor (skift hver 100') hjelper heller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2004 Kan det ha noe med at jeg har satt i et stort fritidsbatteri og gjøre at den ikke får nok strøm? eller er det bare dynamoen (den lager også rare lyder ) O2 sensor er ny forresten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2004 Du bør nok sjekke dynamo! i første omgang kan du jo måle ladespenningen. Gir deg en klar pekepinn om den er moden for bytte! eller om det bare kan være børstene\regulator som må byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 16, 2004 Opprinnelig postet av Rune Wilthil Du bør nok sjekke dynamo! i første omgang kan du jo måle ladespenningen. Gir deg en klar pekepinn om den er moden for bytte! eller om det bare kan være børstene\regulator som må byttes. Hm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2004 Opprinnelig postet av Kenneth Furre Da jeg var å henta bilen min røyk regulatoren. Lysene blinka ikke noe mer av den grunnen fra til det kritiske punkt hvor den røyk. Da ba vindusviskeren om nåde.. var ikke mye fart i dem da Pinnene var 0.5 cm lange, og meget sorte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2004 Funnet ut av det? noe tekniske åpenbaringer........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...