HJELP 1,5 L pr mil (og div annet)

Anbefalte innlegg

Heisann....

Jeg har målt bensinforbruket på audi'n i dag (2.2 tq) Og kom til sjokkerende 1,5 l/m........

Så nå sitter jeg her med midtskill og sveis og lurer på hva som kan være grunnen til det....

Jeg skal sette i nye plugger i morgen, ellers er jeg åpen for forslag....

 

så til ting 2:

Jeg har en ujavn durelyd i bilen som jeg har lokalisert til og være bensinpumpa i tanken... samtidig som den går ujavnt ser jeg at bilen har ujavn strøm (det "blinker" i lysene) samt at bilen går ujavnt / rykkete på lavt turtall.

Hva kan dette være?

 

Jeg har en teori om at bensinpumpa i tanken holder på og gi seg, er det flere pumper? og hvordan er den og bytte???

 

Håper noen av dere guruene der ute har en og annen ide...

-Kjell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bud - Sørg for at bilens elektronikk får strøm (mener da jevn spenning). Annen feilsøking kommer i andre rekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cato har helt rett her.. Høres ut som om bilen din ikke får nok strøm, og da går alle sensorer 'bananas'.. Sjekk, eller ennå bedre; overhal dynamoen, og du vil nok se at forbruket går ned til det normale 1.2 l/mil igjen! :D Defekt luftmengdemåler (genererer feilmelding og tenner CEL, samt dårlig tomgang ved kald motor) og slitt O2-sensor (skift hver 100') hjelper heller ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha noe med at jeg har satt i et stort fritidsbatteri og gjøre at den ikke får nok strøm?

eller er det bare dynamoen (den lager også rare lyder ;))

 

O2 sensor er ny forresten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok sjekke dynamo!

i første omgang kan du jo måle ladespenningen. Gir deg en klar pekepinn om den er moden for bytte! eller om det bare kan være børstene\regulator som må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Wilthil

Du bør nok sjekke dynamo!

i første omgang kan du jo måle ladespenningen. Gir deg en klar pekepinn om den er moden for bytte! eller om det bare kan være børstene\regulator som må byttes.

 

Hm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Furre

Da jeg var å henta bilen min røyk regulatoren. Lysene blinka ikke noe mer av den grunnen fra til det kritiske punkt hvor den røyk. Da ba vindusviskeren om nåde.. var ikke mye fart i dem da :D Pinnene var 0.5 cm lange, og meget sorte :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut av det?

noe tekniske åpenbaringer........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.