#1 Skrevet Juni 21, 2008 Hei! Lurer på om noen av dere har peiling. Får ofte ikke start på bilen, startsperreikon blinker (bil m/nøkkel). Har prøvd med alle nøklene, også "nød"-nøkkel, selv med den kommer ikonet opp med blinking. Dette skjer ikke hver gang bilen startes men ofte, og oftere nå enn for et par måneder siden da problemene begynte. Er det noe elekrtonikk som må byttes? Noen som vet: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2008 Vil tro det er problemer med lesespolen på tenningslåsen. evt. dårlig kontakt i en kobbling på rattstammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2008 Vil tro det er problemer med lesespolen på tenningslåsen.evt. dårlig kontakt i en kobbling på rattstammen. Ja for dette kan jo ikke ligge i selve nøkkel iom at også nødnøkkel gir startproblem. Lesespolen, er det omfatende greier å bytte ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2008 Ja for dette kan jo ikke ligge i selve nøkkel iom at også nødnøkkel gir startproblem. Lesespolen, er det omfatende greier å bytte ut? Har aldri skiftet spolen på B6, men på f.eks Golf4 er det snakk om en halv times jobb. Les ut feillageret og hør på møller hva det koster. må uansett kode opp igjen startspærre om du må skifte spolen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2008 Har aldri skiftet spolen på B6, men på f.eks Golf4 er det snakk om en halv times jobb.Les ut feillageret og hør på møller hva det koster. må uansett kode opp igjen startspærre om du må skifte spolen. Jepp, får høre med Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2008 Jeg har samme problem på min. den har vært slik i snart 2år nå uten at jeg har fått somlet meg til å sjekke det. På A4 b5 er det flere som har opplevd at det skyldes dårlig kontakt i pinnene på kontakten til spolen. Ved å demontere pluggen og avmantle litt på ledningene og lodde pinnene i pluggen til ledningene igjen har de som regel løst problemet. Står bedre forklart i en annen tråd her. Søk på startsperre og a4 så finner du nok tråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 22, 2008 Jeg har samme problem på min. den har vært slik i snart 2år nå uten at jeg har fått somlet meg til å sjekke det. På A4 b5 er det flere som har opplevd at det skyldes dårlig kontakt i pinnene på kontakten til spolen. Ved å demontere pluggen og avmantle litt på ledningene og lodde pinnene i pluggen til ledningene igjen har de som regel løst problemet. Står bedre forklart i en annen tråd her. Søk på startsperre og a4 så finner du nok tråden Javel kanskje ikke helt ukjent problem på b6 da...takk for info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 22, 2008 Hei, hvordan gikk det med denne? Min ble stående på jobben ikveld grunnet startsperra. Skal prøve meg på lodding imorgen tenkte jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2008 Jeg gjorde denne jobben på min Passat i helga! var faktisk ingen store problem. pluggene er jo bare trykt igjennom isolasjonen, så vil tro det blei en heilt anna kontakt nå etter jeg fylte med loddetinn nedi der;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2008 (endret) pinnene på b6 er dessverre avmantlet og koblet skikkelig så jeg har fått et STOOORT problem her nå.... Edit: Etter litt grundigere feilsøk med rett verktøy har jeg nå utelukket lodding som en løsning på B6. Kablene der er avmantlet og montert skikkelig, så tydelig at de har lært av tidligere feil hos vag. Dersom ledningsnettet er feilårsaken her så er det tretthetsbrudd i strømpen et sted. Mitt ledn.nett var finfint. Fikk testet reservenøkkelen min og, den oppførte seg identisk med den andre så dermed utelukkes også nøklene som feilkilde her. Det gjør at instrumentet og spolen står igjen. På min var det tilsynelatende instrumentet som hadde gått i vranglås. Etter en periode uten strøm mens jeg målte over ledn.nettet, fungerte alt strålende når jeg koblet alt sammen igjen: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 9, 2010 Løfte denne igjen. Bile min stoppet for ca 10 dager siden, ikon for startsperre bare blinket uendelig og bilen startet ikke. Bilen ble tauet til nærmeste audiverksted og forsøk på rep. gjort (koding?) bilen gikk i ca 4 dager før ny stopp igjen og tauing til verksted. Nye nøkler måtte til mente verkstedet og bestilte fra Tyskland (tok en uke). Bilen var idag på verksted for programmering/koding og jeg fikk 2 nye nøkler, pris 4400 kr. Tror dere problemet er løst?? nope...ikon for startsperre er igjen begynt å blinke og jeg holder på å miste besinnelsen...det er ikke sikker det var nøklene at all og jeg skal betale for nye nøkler som kansje var totalt unødvendig - kan dette være så ekstremt komplisert? Jeg trenger råd her som jeg kan videreformidle verkstedet, de synes å trenge hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 9, 2010 Batteriet på bilen er helt tipp-topp? Min tanke for spm ang batteri: Startmotoren trekker jo greit med strøm, kan dette føre til at ecu "mister" signalet fra lesespole slik at ecu tror at bilen blir startet uten nøkkel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 9, 2010 Hei Freddy! Du kan ha et poeng, batteriet like gammelt som bilen, 7,5 år men kjøpte vedlikeholdslader sist vinter...vet ikke - men bør ikke verkstedet sjekke det åpenbare først? Før nye nøkler lages altså... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 10, 2010 Hei Freddy! Du kan ha et poeng, batteriet like gammelt som bilen, 7,5 år men kjøpte vedlikeholdslader sist vinter...vet ikke - men bør ikke verkstedet sjekke det åpenbare først? Før nye nøkler lages altså... 7,5 år på batteriet.... Jeg hadde vurdert å bytte batteri uansett da, spesielt nå når vi går mot høst/vinter med økt strøm-forbruk. Ang hva verkstedet bør gjøre og ikke gjøre. Jeg hadde startsperre-problem på min Golf GTi (1996). Hadde den inne til diagnose. Fikk beskjed om at en sensor var dårlig. Kjøpte denne ny og byttet. Kostet noe over 2000,- Byttet den selv. Litt mindre problemer en liten periode, så ble det likt som før byttet. Fant etterhvert ut at det var sluttstykket på tenningslåsen som var slitt. Denne delen kostet 3-400,- Byttet dette og alt ok etterpå. Konklusjon; 2000,- rett i dass pga feil fra merkeverksted. I mitt tilfelle så ble det omtrent som det jeg tenker på ang dårligt batteri. Jeg startet bilen uten problemer, men siden sluttstykket var gåent så mistet ecu signalet og kuttet motoren. Så sluttstykke på tenningslås kan være en mulig synder også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...