#1 Skrevet Oktober 14, 2004 Hadde bilen inne på oljeskift forige uke. Merker nå at jeg har fått en mere "metalisk/mekanisk" lyd i motoren. Før var det bare brumming osv, men nå hører jeg tydlig at motoren sliter, tydligst når jeg drar på litt. Kan en for tynn/tykk olje ha noe å si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2004 Ventilløfterene som tikker? Fyllt på dårlig olje? Hovedsaklig/kun på kald motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 14, 2004 Vet de brukte Mobil1 eller noe liknende før. Nå bruker de Helix(?). Virker ikke som det er ventilløfterene, men alt det mekaniske. Det har blitt mer mekanikkstøy. Kan nesten virke som om de har fjærnet noe lydisolering...??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2004 Er det motoren "min" du driver å harver opp nå eller? FY!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2004 Har du hatt den inne på Albjerk til oljeskift? Uansett, da har de fyllt på shell olje, ikke den olja jeg ville brukt... Gå for Castrol! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 14, 2004 DET ER SHELL, DET !!! Arne K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 14, 2004 Er A6en gitt... Får ta en tur opp og høre med dem. Synes nesten litt synd på motoren. Høres ut som den sliter skikkelig ved pådrag:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 14, 2004 Fyllte Shell Helix Ultra på min ex. Audi 80, og det gikk ikke lange tiden før det ble ventiltikking. Gå tilbake til Mobil 1, bruker det selv med god erfaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2004 Jeg har hørt fra andre bilkyndige folk at motoroljen til Shell ikke er den beste typen... Har ingen personlige erfaringer med den olja, bare brukt olje fra Esso jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...