Anbefalte innlegg

Har en 91 s2 som ikke drar jevnt. Dette kjennes spesiellt ved fullt pådrag 5 gir fra 80 km og opp til ca 4000 omdr. Den fjusker litt( holder igjen, slipper, holder igjen osv.)Bilen mangler også turboskyvet . Skal det ikke være det på s2. Hadde cossi før og der merket man når turboen slo inn. Er det noen som kan ha noen formening på hva dette kan være. Har nettopp byttet slangen fra

luftfilter til innsug turbo pga lite hull, Men bilen ble ikke bedre etter at denne er byttet.Bilen lader 0,7 bar Overtrykk

Må jo være noen som har litt peiling på dette.

( Snart angrende på bytte av bil )...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du fortelle når turboen slår inn? Trodde S2 skulle lade 0,85 jeg (litt mer enn 200 orginalt)

 

Kan jo sjekke vakumslanger etc,muligens tennplugger også?

 

Edit: 3B motor du kanskje også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som plugger/hetter (er vel fordeler på denne?) eller noe annet rundt tenninga, men kan også være noe med O2-sensoren eller luftmengdemåleren..

En S2 _skal_ dra litt bedre enn en cossie, men 'kicket' er ikke så definert. Hiv på en chip når du får alt i orden, så finner du ut av hvordan et turbokick er.. ;)

Noen andre i nærheten av denne mannen som kan vise ham??

 

Edit: Eh.. kanskje jeg?

Hvor i Vestfold bor du? Vi har et 'relativt' aktivt lokallag, feel free to join! Alle er velkomne!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Hiv på en chip når du får alt i orden, så finner du ut av hvordan et turbokick er.. ;)

 

Kan ikke sies bedre:D

 

Er nok tenningsproblemer ute å går ja. Start med tennplugger og ta fordeler etterpå (vet det er trangt der): rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Høres ut som plugger/hetter (er vel fordeler på denne?) eller noe annet rundt tenninga, men kan også være noe med O2-sensoren eller luftmengdemåleren..

En S2 _skal_ dra litt bedre enn en cossie, men 'kicket' er ikke så definert. Hiv på en chip når du får alt i orden, så finner du ut av hvordan et turbokick er.. ;)

Noen andre i nærheten av denne mannen som kan vise ham??

 

Edit: Eh.. kanskje jeg?

Hvor i Vestfold bor du? Vi har et 'relativt' aktivt lokallag, feel free to join! Alle er velkomne!!

.

Hei.

Jeg bor i sundbyfoss.

Bilen begynner å lade på ca 2200 omdr med fullt trykk på ca 2700 omtrent. Har ikke kikket så nøye på det.

Det er en 3b motor ja.

Ikke morsomt i det hele tatt spør du meg..

Er det noen som kunne hjulpet til så hadde jeg vært takknemlig .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Antonsen

Bilen begynner å lade på ca 2200 omdr med fullt trykk på ca 2700 omtrent. Har ikke kikket så nøye på det.

Det er en 3b motor ja.

Ikke morsomt i det hele tatt spør du meg..

 

2200 hørtes tidlig ut (min 2800) og max ladetrykk på 5600/5700.

 

Sjekke tenninga og veivhusvent.lekkasje

 

Bjørn Eirik var jo i nærheten;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor selv på Revetal, så er du forbi, kan du jo stikke innom.. (Kan ikke love noe, da jeg er best kjent med AAN, men såå forskjellige er de ikke..)

Men uansett skal 220hk 'merkes', og som Bjørn Tore sier bør du ha litt bedre trykk.

En bra test er den du tydeligvis har kjørt, nemlig å gi flatt jern ved ca. 1800 RPM i 5.gir, og se at du har fullt øs ved ca. 2k-2k2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes bilen gikk dårligere etter at den hadde regreimbytte hos møller horten, men dette kan jo bare være innbildning. Er det mulig at de har bommet på innstillingene til reima og satt denne en tann feil?Vil ikke da ventilene tatt borti stemplene, eller er det såpass plass i audiene at de tåler en tann feil, Er veldig fersk med audi .. Kan nevne at den hadde -0,4(trykk) på tomgang, Har nå byttet de 3 vakuumslangene på innsuget, hatt opp fordelerlokk å pusset rent, sjekket plugger. Har ikke prøvd bilen , men på tomgamg er det nå - 0,5 bar. Så kan jo ha vært en lekkasje der.

Får ikke prøvd bilen før imorgen.

Kunne jeg ha møtt deg på statoilen på revetal i morgen?.

 

Jeg reiser på jobb kl 1400 så du kan ringe meg hvis det er greit for deg.

Mitt tlf er 97778626.

 

Mvh

Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Antonsen

Jeg synes bilen gikk dårligere etter at den hadde regreimbytte hos møller horten, men dette kan jo bare være innbildning. Er det mulig at de har bommet på innstillingene til reima og satt denne en tann feil?Vil ikke da ventilene tatt borti stemplene, eller er det såpass plass i audiene at de tåler en tann feil,

 

 

Ikke noe problem med klaringen der ved en tann, men det vil jo slå ut på ting som du nevner her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får se over innstillingene da, men det er jo amatørmessig av møller hvis dette har skjedd.

Er jo derfor jeg satte den inn i første omgang for at ting skulle bli bra fra første stund . Har litt å si med prisen jeg fikk også da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.