Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg litt seriøs hjelp her gutter,

Var i dag som sagt på flissundet og har prata med 3 andre audi eksperter blantannet jonus.

har fått to forskjelige svar på hva disse tåler, flisundet og oslo sylinder servic sier at en s2(93) motor ady(mener jeg) tåler max ca 380hk før rådene gir seg, mens jonus og en annen kompis siser at motoren i alle fall tåler 450hk før rådene gir seg,

Er det noen her som kjører med 450hk eller mere med orginal råder her????????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonus vet hva han snakker om. Klarer nok 450hk med riktig programvare hvis han sier det.

De andre skulle vel selge deg nye råder tenker jeg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt pirkete... Motorkoden er ikke ADY men ABY

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 220 3b

S2 230 aby (Denne har du)

RS2 315 adu

Ifølge ETKA har adu 316hk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for korigeringen gutter,

men tilbake til spørsmålet, noen som har noen synspunkter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har like lite med effekt å gjøre, som bremser har...

Så lenge motoren er justert riktig, (uten tennings-bank) og du ikke går over rødmerkingen, skal (teoretisk) rådene tåle all den effekt du ovehodet klarer å tyne ut av motoren.

Arne K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ta sjansen på orginale råder hvis du skal opp på slike effekter? Billigere å bytte rådene før det raser.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta et titt på S2Forum. De fleste der mener at man kan strekke det til mellom 600 - 700Nm, hvis alt annet er OK.

Så da klarer man nok 450hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er "allment" kjent at ca 450hk (og påfølgende moment) skal være max for orginale råder på motorer med 5coil og direkte tenning.

På 3b er det noe mindre pga mindre presis tenning. Jeg opplevde 350hk som max.. :D

råde.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med lav effekt, og hjemme-justert motor (uten riktig verktøy)!

Arne K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig, men det var ikke tilfellet. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte deler av jonus for 1mnd siden som jeg monterte inn og han justerte det inn for meg.. skal vær sånn 450hk sett, men jeg har ikke byttet kammene enda så nå er det rundt 400hk tippet han på. men den fungerer hvertfall veldig bra. sotti på med andre biler han har hatt inne til ombygging også og det virker det han gjør:D

hvet ikke om noen som har raset enda hvertfall. men det er jo som sagt tidligere at rådene er på grensa. men så lenge alt er justert riktig så skal det holde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja problemet er vel greit, jeg prata med jonus.

og blir muligen til at jeg bygger en 2.6 liter motor osv osv

fått noen fine priser av han, noen må vell ha litt hk og gi på med eller hva gutter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Olav Salvesen

Tja problemet er vel greit, jeg prata med jonus.

og blir muligen til at jeg bygger en 2.6 liter motor osv osv

fått noen fine priser av han, noen må vell ha litt hk og gi på med eller hva gutter

Og da selger du den motoren du har nå?

Isåfall vil jeg kjøpe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagdt sa jeg det var mulig driver og pusser opp kjøknet og da kom det faen meg en elektriker og sa han måtte ha 32 000kr for jobben, trur figuren er spena gal jeg da, så hvis det fines noen elektrikere(fagarbeider alså) som har lyst på en svart jobb så si fra gutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.