Lakkere baklykter -produkt?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har lett overalt etter baklykter til Passat'en min, men finner ikke noe som ser halvveis greit ut engang, så da vurderer jeg å lakkere de som står på bilen nå.

 

Har ikke lakkert noe som helst før, så litt tips til fremgangsmåte og lakk jeg kan bruke hadde vært flott!

 

Søkte på forumet men fant ikke noe, beklager om dette er tatt opp tidligere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremgangsmåten jeg kan anbefale:

 

*Kjøp mattekluter for å matte plast før lakkering

*Bruk plastgrunning (er veldig tynn og så godt som blank, en nesten som blank lakk med litt metallic i) Holder med et veldig tynt lag.

*Bruk sotlakk, husk bare å ikke legge på for mye, lakk flere tynne lag, så ser du bedre hvor mørkt det blir

*Nå legger du på klarlakk, så holder resultet seg bra! Pass på hvilken klarlakk du bruker, kan oppstå reaksjoner.

 

Har gjort dette selv noen ganger, sist jeg gjorde det, så begynte lakken og koke. Resultatet da ble at jeg blanda meg klarlakk og hadde litt sort lakk i den, og lakka med hjemmelaga soting:) Brukte da skikkelig lakksprøyte.

 

Resultatet kan du se i tråden om bilen min:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motip har en veldig grei sparyboks lakk til lykter den heter Backlight.

Blir veldig bra resultat, har brukt den mange ganger. Får den i svart,grønn,rød og blå.jo flere lag du sprøyter jo mørkere blir lyktene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Har lett overalt etter baklykter til Passat'en min, men finner ikke noe som ser halvveis greit ut engang, så da vurderer jeg å lakkere de som står på bilen nå.

 

 

Lakkerte baklykter ser vel gjerne mindre enn halveis greit ut? Eller? Må du virkelig gjøre noe med baklyktene på passaten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkerte baklykter ser vel gjerne mindre enn halveis greit ut? Eller? Må du virkelig gjøre noe med baklyktene på passaten?

 

Nei, vi snakker bare et veldig tynt lag med rød eller svart lakk. De skal ikke lakkeres ugjennomsiktig svart eller rødt eller blått, selv om det kanskje hørtes slik ut :)

 

Bilen er helt svart, så jeg kunne tenke meg å tone ned rød/hvit/gulfargen på baklyktene litt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene, forøvrig! Blir vel å kjøpe en boks Backlight og matte/grunne slik Mr. Lorentsen foreslår!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://i302.photobucket.com/albums/nn113/zniff/DSC00380.jpg

 

lakkerte mine lykter. jeg blandet svartfarge i klarlakken:) dra på et lakkeringsverksted å få det gjort årtlig... de skal sikkert ikke ha så mye for det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kjøp baklyktene som er til 3BG.. De skal vel passe ganske greit over...

Ser det står 3B i signaturen så regner med at det er de helrøde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3bg å 3blykter er ikke lik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3bg å 3blykter er ikke lik

 

Det er jeg fullstendig klar over, men de passer om hverandre uten for mye jobb... Så lenge det er st.vogn det er snakk om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.