#1 Skrevet Juni 22, 2008 Har fått en lekkasje i den stålbundende slangen som går utifra bensinfilteret i motorrommet. Er denne delen mulig å bytte eller må jeg bytte hele slangen + bensinrøret? PS hvis noen leser dette raskt så send meg en pm om du har dette liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2008 Vet ikke hvilken bil du har men på min brukte jeg dremmel og fjernet hele greia. Erstattet med gummi bensinslange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2008 Faen,hvorfor kommer ikke det fram i min profil hvilken by jeg kommer fra og bil jeg har... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2008 Fordi du ikke har lagt det inn i profilen din vel (kontrollpanel) Har det samme problemet selv, men bare ti sek. etter oppstart, har og tenkt meg å bytte hele driten som Bård sier her, men dremel og bensinrør er vel litt bob-bob, om det gløder Denne slangen ser forresten helt latterlig ut å bytte, går ned mot kassa og opp på fuelrail vel, trangt og ubrukelig, derfor jeg vurderer samme løsning som Bård.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2008 Samme problem her og hehe finn på noe smart a gutter! (og eventuelt jenter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2008 .. men dremel og bensinrør er vel litt bob-bob, om det gløder Man må selvfølgelig være forsiktig. Bensinfilteret var demontert for å komme godt til og jeg reduserte sjansen for brann/eksplosjon ved å spyle med vann rett på punktet jeg brukte dremmelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 22, 2008 Jeg kappet ut denne slangestumpen og satte inn vanlig gummislange på min S4 også. Brukte baufil til å kappe røret, det gikk igrunn veldig greit.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2008 Når de byttet denne på garanti i USA, løsnet de enten girkasse eller tannstang, så det er ikke noe du har lyst til å bytte! Kjøp en bit høyttrykks drivstoffslange på Tess, så er du i boks! (Min ligger klar hjemme..) Husk at det er en grunn til at den er forsterket, så følg med på aldringen pga varme fra turbo og downpipe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2008 thanx folks...Se om jeg ikke finner ut av det...Det med profilen min fant jeg ihvertfall ikke ut av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 23, 2008 Om man kjøper erstatningsdelen hos Møller (grisedyr og et helvete å bytte, ikke å anbefale!) er det ikke stålomspunnet slange lenger. Dette ser man også på noen av de siste 97-modellene S6 som ble laget, hvor denne forbedrede delen satt originalmontert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 23, 2008 Hva er det slags løsning der da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 23, 2008 ja, min startet åsså og lekke.. Bare skrudde av, vridde litt på den, og monterte på plass igjen.. virket som det lakk ved koblingen på denne slangen.. men uansett, så tror jeg at jeg må bytte min da jeg kjenner bensinlukt av og til etter oppstart Så skal følge med litt hær 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 23, 2008 På erstatningsdelen er det bare vanlig drivstoffbestandig gummislange som tåler tilstrekkelig trykk. Det er ikke særlig høyt trykk i dette her, så det er trolig en helt normal drivstoffslange.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 23, 2008 På erstatningsdelen er det bare vanlig drivstoffbestandig gummislange som tåler tilstrekkelig trykk. Det er ikke særlig høyt trykk i dette her, så det er trolig en helt normal drivstoffslange.. kan man vell kjøpe over alt da? eller demontere fra Tempo corvetten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 23, 2008 Er vel en del som lager til en form for varmebeskyttelse over disse også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 23, 2008 Bare kjøpe slangebit og "stålnett/omspinning" tilpasset slangen hos tess 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 26, 2008 erstatte med gummislange??er det ikke skikkelig trøkk i disse slangene da?Vil gummi holde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 26, 2008 erstatte med gummislange??er det ikke skikkelig trøkk i disse slangene da?Vil gummi holde? Erhm.... Hva er bensinslanger som oftest laget av da? Jo, gummi... Så det holder. Tess selger både drivstoffslanger med og uten stål spunnet rundt, kan og kjøpe løse stålstrømper som man trer over slanger hos de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...