Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg et bilde av montering av Defa motor varmer på en 2.3E NG eller lignende? Får elementet imorgen og vil montere det imorgen kveld.

Svar mottas som vanlig med takk :)

varmer.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke så mye om dette, men hørt hørt at en skal ha litt greie på dette. Må slå ut en frostplugg i blokka. Er ikke sikkert det er sånn på din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte her på forumet og fant et par tråder som var relatert. Skal ha med en lærling så burde vel gå greit da begge har grei peiling på bil. Har også en gammel raver å be til hvis alt skulle gå til hel&¤(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen

Søkte her på forumet og fant et par tråder som var relatert.

Stemmer det, det var en del diskusjon rundt montering av motorvarmer på 2.3 NG for ca 1 år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Stemmer det, det var en del diskusjon rundt montering av motorvarmer på 2.3 NG for ca 1 år siden.

Lyst til å finne de trådene du snakker om så vi slipper å blande?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg mener å huske at det var en slik diskusjon, men søren om jeg kan finne den ved å søke :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg anvisningen på http://www.defa.com, (eller .no?) og husk at det _kan_ være en kant i blokk apå innsiden av frostpluggen. DEFA har også en uttrekker som kan forenkle jobben enormt, men den koster noen hundrelapper så det kan hende du hopper over den.. Sleidehammer og stor skrue gjennom pluggen var løsningen jeg måtte til med (AAN) og det var kun tilgjengelig fra undersiden inn ved høyre forhjul.. Pass også på å ikke banke hull i støpegodset in til sylinderen, selv om jeg tror det er liten sjanse for det..

Lykke til, er den beste oppgraderingen jeg har gjort, i hvertfall!! (med defa warm-up, seff..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal til med motorbytte nå, og tenkte å flytte motorvarmeren jeg har over i den nye blokka. Er det mulig å presse/slå inn en gammel frostplugg der jeg tar ut motorvarmerelementet? Tenkte å spare noen kroner på å kjøpe enda et nytt element.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.