#1 Skrevet Juni 22, 2008 er det noen som har erfaringer med ditec? Holder lakken seg så fin som de lover i 6 år? (Ved etterbehandling en gang pr. år) Hva går det 6 års garantisystemet deres ut på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2008 Er intressert i dette selv på min bil , men leste om en test (som vistnok er på trappene) som ikke akuratt var positiv til sånne lakkbehandlinger: klø :. For min Tiguan kostet det 4700.- for både Ditec og Permashine beh. Ditec etterbehandlinger kostet 2000.- pr gang ( hvert annet år mener jeg det var ) Mens Permashine ikke hadde etterbehandlinger, men hadde 5 år garr alikevel: klø : Har vel ventet på denne testen som en her inne å forumet snakket om......................... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2008 Lurer selv på dette her... Hørest jo gull ut å slippe så mye polering/boning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2008 Selger selv Toughguard, 2 komponents lakkforsegling fra lahega... Les mer her: http://www.poleringskongen.no/toughguard.html Vi gir 18 mnd garanti på blankheten i lakken, og dersom du rebehandler hver 18 mnd så vil du helt klart kunne beholde nybilglansen i minimum 5 år, det er faktisk helt utrolig hvor mye bedre enn svart bil holder seg ved en toughguard behandling kontra en som ikke blir behandlet.. Også er det vedlikeholdet, en lakkforseglet bil er mye lettere å holde fri for salt og smuss, i tillegg til at det tåler og bli vasket med harde kjemikaler (felgrens, avfetting osv) uten at det går på bekostning av hverken beskyttelsen eller blankheten.. Anbefaler iallefall lakkforsegling på det sterkeste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2008 Ingen som har erfaringer å dele mhp ditec? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2008 Min erfaring, som jobber med innbyttebiler daglig, er at de som er lakkbehandlet ser desidert værst ut, nettopp fordi kundene er så positive til dette og skryter høyt om "hvor enkelt den er å holde, behandlet den for 5 år siden og har ikke rørt bilen etter det, bare vasker den, og den er som ny hver gang"... isteden for at de gir bilen sin litt omtanke en sjelden gang i mellom, og faktisk er litt nøye. Lurer på om det følger med "vaskebriller" sammen med disse lakkbehandlingene, som er veldig mørke, for å skjule alle riper og vaskemerker.. Ta dere heller bryet med å polere en gang eller to i året, og dere får garantert finere bil.. Enkelte tror tydeligvis at de får en slags intergalaktisk superhinne som beskytter bilen mot både asfalt, steinsprut (ja, flere sier faktisk at "denne har nesten ikke stein sprut, for den har slik en teflon beskyttelse") og parkeringsbulker.. Det er ihvertfall min erfaring, som ser bilene noen år etter behandling.. (og som ikke selger det..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2008 Min erfaring, som jobber med innbyttebiler daglig, er at de som er lakkbehandlet ser desidert værst ut, nettopp fordi kundene er så positive til dette og skryter høyt om "hvor enkelt den er å holde, behandlet den for 5 år siden og har ikke rørt bilen etter det, bare vasker den, og den er som ny hver gang"... isteden for at de gir bilen sin litt omtanke en sjelden gang i mellom, og faktisk er litt nøye. Lurer på om det følger med "vaskebriller" sammen med disse lakkbehandlingene, som er veldig mørke, for å skjule alle riper og vaskemerker.. Ta dere heller bryet med å polere en gang eller to i året, og dere får garantert finere bil.. Enkelte tror tydeligvis at de får en slags intergalaktisk superhinne som beskytter bilen mot både asfalt, steinsprut (ja, flere sier faktisk at "denne har nesten ikke stein sprut, for den har slik en teflon beskyttelse") og parkeringsbulker.. Det er ihvertfall min erfaring, som ser bilene noen år etter behandling.. (og som ikke selger det..) Ser helt klart poenget ditt ! Nå har det seg sånn at jeg har to biler og alt for lite tid/ork til å polere bil. Sånn behandling kunne jo letta vaske/polereringsjobben vil jeg tro ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 24, 2008 Jeg har Tefcar (same shit..) på min bil og syns ikke det er verdt pengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 24, 2008 Ser helt klart poenget ditt ! Nå har det seg sånn at jeg har to biler og alt for lite tid/ork til å polere bil.Sånn behandling kunne jo letta vaske/polereringsjobben vil jeg tro ? Kanskje nabogutten hadde hatt moro av en tusenlapp en gang i året for å ta full polering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2008 Et annet problem med disse er at flere er silikonbaserte, noe som medfører store problemer dersom man må lakkere noe på bilen hvis man skulle få en skade. Autiglym Lifeshine er den eneste lakkbehandlingen som er godkjent av Møller og som ikke vil gi avkortning i lakkgarantier. Det er vel også den mest "ærlige" behandlingen, for 5 års garantien gjelder kun dersom eieren fortsetter å behandle bilen med de medfølgende produktene. (Det følger med en canvasbag med produkter som er inkludert i prisen på LifeShine behandlingen, og produktene er helt vanlige Autoglym produkter som kan kjøpes hos alle VW / Audi forhandlere) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2008 Autiglym Lifeshine er den eneste lakkbehandlingen som er godkjent av Møller og som ikke vil gi avkortning i lakkgarantier. Rart , når jeg spurte Møller om dette fikk jeg annbef. ett firma som bruker bla. Ditec og permashine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2008 Da har du nok dessverre ikke snakket med en som sitter med oppdatert informasjon. BMW og Volvo går også ut med denne informasjonen i disse dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 24, 2008 Lurer selv på dette her... Hørest jo gull ut å slippe så mye polering/boning.. Skrekk og gru..! Er jo kos å massere bilen i blandt vel? Sier meg enig i det som er nevt under, om dere bryr dere om bilen, sett av tid, eller betal noen for å kjøre god gammeldags polering og voks i ny og ne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 25, 2008 Bilen min har fått stygg behandling av forrige eier, jeg kjøpte bilen "usett" fra nordnorge og fikk beskjed om at det bare var normal slitasje. Det er vist store uenigheter om hva som er "normalt". Da jeg henet bilen hos autolink hadde han ikke tatt seg bryet med å vaske bilen innvendig, og da jeg txta ann så fikk jeg svar tilbake at det kunne han ikke forstå for det siste han gjorde før han sendte bilen var å kjøre gjennom bankeripevaskeaudåmaskinen... Selv med lakkrens og scratchX (og voks) blr ikke lakken fin. Har veldigt lyst å få bilen hellakkert nå sammen med stylingen som bør komme etter hvert... Men det som var poenget mitt var at når du har en bil som er vanskelig å polere og samtidig ikke får det resultatet du vil ha så blir ein fort lei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 25, 2008 Hvis man ikke har tid/kunnskap til å polere bilen sin skikkelig selv, så sett det bort til et bilpleiefirma med erfaring og kunnskap. Betal heller 1000 kr ekstra for å få en skikkelig jobb. Hvis du da tar vare på bilen framover, som å vaske med mild såpe, bruk gjerne en washmitt/hanske, bøtte med gritguard for å minske risikoen for riper. Legg på voks hver 2 mnd, det tar 30 min og noe alle har tid til. Legg på, fjern med microfiber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 25, 2008 Autiglym Lifeshine er den eneste lakkbehandlingen som er godkjent av Møller og som ikke vil gi avkortning i lakkgarantier. Når jeg kjøpte bilen spurte jeg selger om dette, og fikk til svar (skriftlig) at lakkgarantien ville gjelde selv om jeg lakkforseglet bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 25, 2008 Jeg kan dessverre ikke svare for hva en selger har sagt eller gjordt, men informasjon om dette ble sendt ut til alle bilselgere 17/4-08 LifeShine behandlingen er testet og godkjent av Harald A. Møller sin lakkleverandør, som også leverer lakk til bilfabrikkene. (Audi, Seat, Skoda og VW) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 25, 2008 Et annet problem med disse er at flere er silikonbaserte, noe som medfører store problemer dersom man må lakkere noe på bilen hvis man skulle få en skade. Autiglym Lifeshine er den eneste lakkbehandlingen som er godkjent av Møller og som ikke vil gi avkortning i lakkgarantier. Det er vel også den mest "ærlige" behandlingen, for 5 års garantien gjelder kun dersom eieren fortsetter å behandle bilen med de medfølgende produktene. (Det følger med en canvasbag med produkter som er inkludert i prisen på LifeShine behandlingen, og produktene er helt vanlige Autoglym produkter som kan kjøpes hos alle VW / Audi forhandlere) Har ikke en sammengheng med at de også bare selger autoglym på Møller a? Høres jo helt latterlig ut at de kun har godkjent dette, hva har de testet som ikke er godkjent da? Går lakkgarantien ut da, hvis man har brukt noe anne? hah 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 26, 2008 Nei, ingen sammenheng selv om det ser sånn ut. Bl.a PermaShine og Ditec gjorde mere skade enn godt for lakken fordi de ikke puster godt nok. Du vil i ytterste konsekvens få en avkortning på lakkgaranti dersom bilen er behandlet med bl.a Ditec og PermaShine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 26, 2008 Jeg vil overhode ikke anbefale ditech behandling. Dette var gjort et halvt år før jeg kjøpte bilen min, og den var full av riper og vannet vurderte ikke å pærle på lakken engang. Helt latterlig, Etter min smak iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 27, 2008 Hva med bruk av hardvoks som lakkforsegling? (Det som kalles lakkforsegler i bilpleie prislisten til Strømmen Bilpleie (http://www.strb.no/d4WAmw7zS0K.6.idium)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 27, 2008 Mange kaller gjerne lakkforsegling for hardvoks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 27, 2008 Angrer ikke et sekund på at jeg tok Ditec behandling på min i alle fall. Kjempefornøyd!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 7, 2008 Jeg har jobba litt som bilpleier (er langt nær proff), og når jeg ga lakkforsegling, så bonet jeg bilen med Meguiars yellow wax først (så lenge den ikke måtte rubbes da), og så gikk over en gang til med Meguiar sin HardWax. Og et par av de bilene fikk jeg igjen et år etter, og det var merkbart at de var behandla, MEN, eierne hadde ikke gjort noe annet enn å vaske dem en gang i uka på det året. Syns det er ganske bra. Men husk også på at boning og hardvoks skal "herdes" i lakken i et døgn...Det vil si null vask (Har jeg hørt da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 7, 2008 På passelaten min er det visstnok lagt Meguiars ett eller annet på, for ett år siden.. og her perler vannet som bare rakkern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...