Fifth Gear - Driven To Destruction - Audi Cold Start

Anbefalte innlegg

LItt sterk påstand å si at ingenting hadde skjedd med motoren da, slitasjen ble jo ikke kontrollert, å den er jo høyere med kald olje.

Hadde folk vært så slemme med bilen sin til daglig hadde de ikke vart lenge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

apropo detta, er det værre for en diesel enn bensin ved kaldstarting ?

Tar jo en good del lenger tid før dieselen blir varm, vis man ikke har noe webasto varmer osv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel i seg selv smører jo bedre enn bensin, men en TDI motor har jo tilhørende høyere kompresjon enn en bensin, som også gir mere trykke på råde/veiv. så er nok ikke så forskjell.

 

Min oppfatning er at man må kjøre "normalt" til motoren har arbeidstemp (75+ eller noe), men det er viktigere at tubobiler får gå seg ned litt etter en frisk (ikke nødvendigivs hardkjør) tur. Selv en liten motbakke rett før parkering, kan sørge for bra ladetrykk, og tilhørende høye turtall på turbo, da er det ikke lurt å "slå av" oljetrykket. Vent 30-40sec eller noe, så hjelper det mye.

Ved hardkjøring bør man vente lenger, eller coole ned de siste km... (Men driver vi med slikt ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, da fikk jeg svar på det,

 

Har jo en sliten gammel mitsubishi L300 med 2.5l diesel på 70hk som skal fortest opp i 100 (maxfart på rett vei) om morran ;)

 

Stakkar gamle japsen... næææ!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende hvordan de kunne konstatere at det ikke var NOE feil med motoren bare ved å kikke under panseret. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.