Polished Audi A3 - Cyclo DA Kopi

Anbefalte innlegg

Fant jeg et hul i kalenderen og hva er da bedre end å polere bilen :)

 

Har i lenger tid irritert meg over noen småriper og masse swirls på Audien så med Cyclo kopien i hånden, pads fra Ketil, Menzerna polish (IP og 106FF) også fra Scandicshine, Meguiars sjampoo, Meguiars Clay, Autoglym sin gloss protection og som 'icing of the cake' Pinnacle Signature Series II Carnuba Paste Wax, var jeg i gang. Det blåste så kraftig i går at vaskehallen på jobben blei "crimescene". Heldigvis var det bare 1 eldre herre som vasket bil på de 4 timer jeg holdt på der så det var flaks. Ikke bra med diverse kjemikalier og støvregn når man står med fin waxen ;) Tror han lurte noe jævli hva jeg holdt på med samtidig som han selv kjørte på med vaskekosten og tørket etter med sitt nesten svarte Turtle vaskeskinn hehe...

 

Metoden denne gangen: Grundig vask, avfetting, felgrens, dekkvask, ny dusj, clay på utvalgte steder, ny dusj, tørk og tape. Så først en runde med gule pads og Menzerna IP. Så en runde med hvite pads og 106FF. Skulle prøve meg på en glazing og kjørte laaange pass med 106FF med full hastighet på Cycloen. Hver gang polishen var nedbrutt fikk padsene en liten dusj med Meguiars Detail spray og så fortsatt jeg litt til. Er jo bare en "jukse-hjemme-laget" metode men det blei noe sinnsykt blankt :P

La til slut på to tynne strøk med lakkforsegleren og til sist to tynne strøk med Carnuba waxen. Buffet waxen til slut med to store MF kluter...

 

Tok ikke noen før-bilder, på nær av ripene, for bilen var faktisk ikke møkkete i det hele tatt. Det var dessuten overskyet da jeg begynte så jeg fikk heller ikke fanget swirlsene med kameraet, men alle vet jo åssen de ser ut. Sølvmetall skjuler de ganske godt men i direkte sollys ser man de tydelig og sånt tull kan vi jo ikke ha : rolleyes

 

De fleste av ripene dere ser på bildene klarte jeg å fjerne men noen var for dype til Cycloen. Tror egentlig at det må litt lakk og sandpapir til gitt...

 

Masse bilder

 

1: Ripe + skrapemerker til høyre i bildet som ikke lenger er der

2: Ripe be gone

3: Rett over dekalen er en ripe som må ha litt lakk og wet sanding. Skal forsøke å få det til innen ferien. Ripene over er vekk

Riper1.jpg

Riper2.jpg

Riper3--Sline.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere bilder av riper

1: Merker som er history

2: Denne klarte jeg å forminske men den forsvant ikke

3: Denne er nå vekk

Riper-4.jpg

Riper-5-bakluke.jpg

Ripe-6-fanger.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere :o

 

1: All taped up

2: Tape

3: Polerings Politiet godkjennte

Med-tape1.jpg

Med-tape2.jpg

Polerings-Politiet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Refleksjonsbilder

Refleksjon1.jpg

Reflekson2.jpg

Refleksjon3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Sølv flakes

2: Wet look

3: DONE

Mer-metall-flakes.jpg

Wet.jpg

Ferdig-resultat.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble meget bra!! nydelige felger du har å :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blankt dette Dennis

 

Rått å bruke selvvaske hallen på dette :P

Godt det ikke ble kø utenfor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil, Dennis! Ser ut som du har taket på poleringa nå, gitt ;)

Bare litt synd at sølv farge er litt for tilgivende mtp. swirls. Men samtidig en fordel, for da er det mindre jobb å få den refleksjonen du har her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble meget bra!! nydelige felger du har å :)

 

Takker...

 

Ble blankt dette Dennis

 

Rått å bruke selvvaske hallen på dette :P

Godt det ikke ble kø utenfor!

 

Thank you. Hehe vet etterhvert når det er vaske dag og med regn og overskyet var det utrolig stille i vaskehallen i går :P

 

Nydelig bil, Dennis! Ser ut som du har taket på poleringa nå, gitt ;)

Bare litt synd at sølv farge er litt for tilgivende mtp. swirls. Men samtidig en fordel, for da er det mindre jobb å få den refleksjonen du har her :)

 

Takk! Ja sølv er tilgivende men man er ikke i tvil når solen står rett på :P Lakken er 4 år gammel på bilen min så det var ikke krafige swirls men en del jobb var det jo. Er jo støl i alle muskler i dag...

 

Jeg har gått til innkjøp av roterende maskin fra Mekonomen bare for å prøve å se om jeg liker den eller ikke...Prøvde i 1 time eller noe på "The Test Lab" Lupoen (fikk faktisk fjernet noen riper som Cyclo'en ikke klarte - det var digg) men jeg synes faktisk det var litt skremmende hvor mye den tok kontroll...hoppet å danset å sprettet i alle retninger. Tror pad'en er for stor samt backing platen er av skikkelig dårlig kvalitet at dette var hovedårsaken. Prøvde å vinkle maskinen en centimeter i venstre side så trykket lå ml. 12 å 4 men det gjorde det bare verre. Prøvde å legge pad'en helt flatt men nei da den var ikke lett å kontrollere. Skal handle litt goodies fra Ketil for å gi den et ordentlig forsøk før jeg gir roterende opp hehe...Har lest så utrolig mye godt om Flex 3401 og de resultater den gir at jeg er klar til å prøve den. Ha roterende til vanskelige riper og grov rubbing å Flex'en til alt annet. Skulle være den ultimate DA på markedet ifølge ekspertene på Autopia etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble bra.

bra du fikk stå i fred. jeg holdt på å bli trua på livet av en gammel gubbe en gang bare fordi jeg brukte litt tid på å tørke av rutene på gamle dritbilen min mens han skulle vaske merca si med den gamle svampen sin :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble bra.

bra du fikk stå i fred. jeg holdt på å bli trua på livet av en gammel gubbe en gang bare fordi jeg brukte litt tid på å tørke av rutene på gamle dritbilen min mens han skulle vaske merca si med den gamle svampen sin :P

 

Ja det er jo typisk. Jeg er daglig leder på Statoil Kongsberg å de fleste lokale (som er de som vasker bil på den side av byen for det meste da) kjenner meg å vet jeg er ofte er å finne i hallen. Enten jeg mekker, skifter felger/dekk, vasker eller polerer. Hadde det kommet flere biler og en kø hadde oppstått hadde jeg bare flyttet bilen eller kjørt den utenfor...no problemas. Tillater kundene å stå å polere/tørke/pusse/gnikke såfremt det ikke står mange biler å venter. Er aldri noe problem. Hallen er dessuten oppvarmet på vinteren så det er lunt å godt. Det eneste jeg ikke gidder å se på er folk som tror de kan komme å vaske alle mulige å umulige ting i hallen. Hadde en gammel kar som trodde det var allright å ta 12 gamle tredører å avsyre de med et veldig krast middel. Før jeg oppdaget det hadde han sprutet det middel opp å ned av veggene så det var etse merker overalt...han fikk beskjed om å forlate "the premises" å ikke komme igjen hvis ikke han skulle vaske EN BIL : bh : Eller en dame som skulle vaske hestehengeren sin. Hun trodde det var greit å tørr vaske hengeren med vaskekosten...uten vann eller noe. Her gjaldt bare om få dritten ut fra hengeren for så å kjøre sin vei...hun fikk også klar beskjed om bruk av utstyret :P Måtte bytte kosten etterpå å rense hele karret som den henger i...STANK av hest i flere dager...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.