VDO Ladetrykksmåler - trenger tips ved demontering

Anbefalte innlegg

Har en trykkmåler som må demonteres et lite øyeblikk slik at jeg kan få tatt av platen den er montert i. Jeg ser jo klart at man bare trekker av terminalene for strøm, men hvordan er fremgangsmåten for selve slangen?

Jeg har skrudd av den ytterste "kappen" der hvor ledningen er festet, men fortsatt sitter slangen helt fast. Skal man bare finne fram verktøy og dra slangen med tilhørende "metallstuss" av, eller skal man også skru av delen med messing-gjenger og spor for fastnøkkel?

Håper dette kan tolkes med litt velvilje, for bilen skal selges i dag, og karbonplaten måleren står montert i følger ikke med på handelen.

På forhånd takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm...

På ladetrykksmåleren som i monterte i Golfen, så var slangen bare tredd innpå måleren, og der va det "mot-haker" som holdt den fast... for å få den løs igjen måtte jeg trykke inn en liten "krage" der slangen går inn i måleren... også var det bare og trekke rett av igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en tynn plastslange så kan du trekke denne av så vidt jeg vet.

Slangen har en tendens til å "sette seg" litt og kan derfor sitte nokså godt fast.

Ikke skru, det skal ikke være nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill. Skal teste i lunchen.

Kjipt å bli uten bil igjen. Får håpe at jeg kan strekke MC-sesongen til uti november før jeg må ta bussen til jobb :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.