#1 Skrevet Juni 22, 2008 Den siste tiden har bilen gått bedre enn noen sinne, skulle tro jeg hadde fått 5 ganger så stor blåse. Helt rått. Men medaljens bakside er at noe skjer. Begynner turboen å bli sliten? Feks, hvis jeg skal rygge og parkere eller bare rygge, når jeg da har rygget, presser inn clutchen så er det som den kveler seg selv. Motoren flukser på turtalet, detter ned mot 500 og litt under, sliter med å finne turtallet igjen og noen ganger dør den! Lett å starte igjen dog, men hvorfor? Når dette skjer puster det noe innihelvete i luftfilteret, det er og MYE plystrelyder fra turboen. Jeg har sterkeste fjæra i resirken samt en skive. Det var etter at jeg byttet til sterkeste fjæren og skiven bilen gikk som et helvete også. Kan bryne meg på mye rart gitt om dagen da den går noe inni granskaugen for å være en k04. Men noen som har noen ideer? Har og merket at ved lavt turtall på motorvei kjøring fader effekten litt, kun ved lavt turtall rundt 2000 - 2700. Plutselig er det akkurat som man får en banan i potta. Gir gass og det trekker til.... Any idea? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2008 tett eksosen en plass? var borti ditta på en 1.8t jeg hadde den kunne plutselig gå som ei kanon kule og andre tider ikke så bra.. husker ikke helt sikkert men tror kat'en var tett på min så den drev å tullet kan jo også sjekke kor mye den lader om du har mulighet for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2008 Den lader 1,53 bar, og eksosen er ikke tett. Den har test pipe, 3 toms fra turbo til downpipe og 2,5 hele veien til og med splitten med rustfritt fra neuspeed. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2008 Høres ut som du har problemer med gasspjeldet. Litt rart at det bare skjer ved rygging, men det kan jo ha med måten du kjører på. Visst det er sot i gasspjeldet vil ikkje den elektriske gassjeldregulatoren klare å justere spjeldet fort nok til å justere opp luftstrømmen nok til å øke turtallet på motoren. Prøv å rense gasspjeldet og grunnstille regulatoren. For å grunnstille må du ha VAG com eller på verksted. Er det luftlekkasje kan sikkert få samme problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2008 Høres ut som du har problemer med gasspjeldet. Litt rart at det bare skjer ved rygging, men det kan jo ha med måten du kjører på. Visst det er sot i gasspjeldet vil ikkje den elektriske gassjeldregulatoren klare å justere spjeldet fort nok til å justere opp luftstrømmen nok til å øke turtallet på motoren. Prøv å rense gasspjeldet og grunnstille regulatoren. For å grunnstille må du ha VAG com eller på verksted. Er det luftlekkasje kan sikkert få samme problem. skal sjekke spjellet, men er VELDIG overbevist over at det ikke er noe der. Men sjekker. Ikke luftlekkasje. Det er sjekket. Vel, når man luke parkerer, eller bare ryggger ut gir jeg alltid bare en dært med gass så bilen beveger på seg, man bruker jo mye mer clutch ved parkering også, jobber mer med den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2008 merkelig. nå i sted bremset jeg ned på tresje giret, trykket inn clutchen og bremset opp til full stopp ved fotgjengerfelt. Så begynner motoren å dyre, akkutrat som en vifte, deretter detter turtallet, smeller tre ganger i potta og stopper. Starter opp med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2008 Lmm?.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2008 Lmm er byttet, så den utelukkes tror jeg. Stoler ikke på det lmm dritten egentlig, går hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2008 Tatt Vag com test på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 23, 2008 ingen feil. Eneste er bakre lambda, den sier at katalysatoren er defekt, det er fordi det ikke er en katalysator der. Er bare å slette den så kommer den tilbake etter en uke ca. Skal ikke ha noe å si, eneste er motorlampen som lyser (gule). Men om noen vet om en vei å få en annen lambda eller få den til å drite i katt avlesninger, si i fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 2, 2008 OK, dette har skjedd. Motoren ble værre og værre, gikk som den hadde 30hk. Og hostet og pustet og peset mer enn den store stygge ulven. Hadde den på diagnose og feilsøk på Møller Skøyen. Etter å ha betalt fikk jeg følgende melding, det er mest sannsynelig lmm som er gått. Jeg argumenterte raskt med at den ikke pleier å oppføre seg slik, men det var nok den var beskjeden. Vel, får handle inn en ny da. Byttet, ingenting skjedde. Tok vare på diagnose papirene samt kvitto seff. Bestilte time for i morgen på Møller Ensjø, da jeg alltid er nøgd med de, aldri mer Skøyen for min del. Men i dag tok motoren enda et steg utfor ett stup. Den fusket, prompet, pustet, p'ste, smalt, og gikk nesten ikke. Fortvilet stikker jeg innom mine favoritt mekanikere Bilen opp på bukk, og etter å ha lest av feilkoder tok en feil raskt interessen. Fault code 16555 Fuel Trim Bank1(FT), system too lean. Et rakt søk i autod.... viste at denne mente feilen kunne være; fri eksos, luftlekasje, drivstoffs tilførsel, maf eller ett eller annet som jeg ikke husker. Vel, Kim tittet kjapt under bilen, aha, her er feilen. Og ja, induction slangen, eller innsugsslangen, den hadde revnet ved innsuget til turbo. MEGA flenge. Ikke rart bilen var rar. Nå er den demontert, skal i morgen tidlig slenges i bordet hos Møller som fint skal betale tilbake pengene mine for utlegget for deres stikke fingeren i rævva diagnose og feilsøk. Appropo, på deres utskrift av feildiagnosen, er samme feilen, bare på dansk. Burde ikke det ringe en bjelle når det står at motoren går magert og luftblandingen er feil? Ikke alltid skylde på lmm??? Vel, har sjekket rundt, nå blir det samco, autobähn el slange på som tåler litt trøkk også. Dessuten er den sikkert billigere enn hva møller skal ha for sin. Vel, da gjenstår det å se i morgen da folkens om alle problemene er borte. I HOPE !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 3, 2008 Spent nå ja, will it do the trick, or do I need more bad luck 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 3, 2008 Og det var løsningen, takket være NBS som var de eneste jeg klarte å få tak i som hadde en slange. Nå er alt i skjønneste orden igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 3, 2008 Godt at du fikk fiksa det da Vært å prata med Møller Skøyen da? hehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 3, 2008 jepp, er i krangel med de nå. De mener at det var helt på sin plass å sette skylda på lmm da det er deres løsning alltid. Jeg mener at de BURDE ha skjønt at det var noe annet når de fikk de feilmeldingene de fikk. Har utskrift av diagnosen deres. Utrolig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 3, 2008 Ikke gi deg på det der... latterlig. rett å slett bra du fant feilen , så slipper du å lure på det mere i alle fall, sliter selv med rart trykk, men sjekket den slangen å alt det andre så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...