Snodig S4 2.7TT | Problem løst!

Anbefalte innlegg

Ute å kjørte og koste meg idag da plutselig motoren døde i et nanosekund. Skjønte F/A.

Merket i ettertid at bilen ikke går som den skal. Ingen feilmeldinger eller noe slikt. Motoren starter og maler som en pusekatt, men det virker som den ikke lader skikkelig. Den går hvertfall ikke slik den skal.

 

Uten videre 'investigering' så tenker jeg:

 

LMM

N75

resirk

 

Skal få lest av feilminnet med Vag-Com.

 

Noen som har noen innspill/formening om hva som kan være porblemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aller først en VagCom test, den kan si mye rart..

 

Kjenner til en S4 som har gått dårlig i lengre tider nå, og hatt trykk av og til..

Bytte resirk, desse var det ikke..

Bytter N75, var heller ikke denne..

 

Men eksostempføler på venstre eksos (sett forfra) var gåen.. Byttet denne, og fullt trykk :)

 

Møller`s vagcom kan vist finne flere feil enn vanlig vagcom, såfall med shareware..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag-Com'en på maskina mi klikker hver gang jeg skal kjøre test, men skal på lokale møller'n imorgen å få lest ut minnet der med VAS ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki ;)

Er det tempføleren kan du både smile og grine.. Den er enkel å bytte, men koster ca 2500kr ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da...Satse på det er noe billig og enkelt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi fått lest utav feilminnet.

 

Første gang:

 

LMM (jeg har nappet ut og kjørt og satt på igjen)

eksostemperatursensor

N75

Overskredet ladetrykk (sikkert pga chipping)

 

Andre gang:

Overskredet ladetrykk

 

Tredje gang:

eksostemperatursensor

overskredet ladetrykk

 

Fjerde gang:

overskredet ladetrykk

 

Bilen går som normalt helt til jeg gir litt på, da kommer det et nykk og så går den som en bøtte med drit igjen.

Forøvrig så fusker den ikke på noen måte. Det virker bare som om den ikke lader skikkelig.

Skal kjøre litt ikveld og lese av minnet igjen imorgen for å se om eksostempføleren kommer igjen. Og hvilke andre feil som evt kan komme.

 

Noen so har noen innspill, synsing eller kanskje vet hva som kan feile gullet mitt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres jo ut som den lader for mye å da går i nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mulig det. Dette skjedde forøvrig 2 dager etter at jeg bytta til silikonslangekit. Kan være det har hoppa av en plass. Ut i garasjen å titte litt senere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser jeg på lekkasje når du monterte slangesett..

 

Men eksostemperatursensor ja, er denne defekt så trekker ECU alt turbotrykk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper på lekkasje. Vi får se imorgen om eksostempsensorfeilen har kommet igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har høyrt om andre som har hatt samme feilen pga trykklekkasje, men hugsa ikkje kva slange det var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på slanger inn og ut av intercooler?

Vært borte i et slikt tilfelle, da gikk bilen kjempedårlig og nøkket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr tittet nå, og alle slangene jeg har byttet sitter som de skal. Ergo jeg tror da det ikke er trykklekkasje pga slangene jeg byttet.

 

Vag-Com'en min fungerer heller ikke så jeg får ikke lest ut feilkodene selv :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mer ut som slapp N75 ettersom motoren ikke greier å begrense ladetrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde feil på N75'en. MEN, slettet den og leste av feilminnet 3 ganger etter det...Og den kom ikke igjen, men bilen er fortsatt lat...Lettere irriterende...Slangen før Y stykket til resirkene er litt morken så skal bytte den, men tviler på det er problemet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 kan være dårlig uten at den er helt defekt, og fortsatt ikke gi feilmelding. Det vil føre til at motoren ikke greier å regulere ladetrykket så fort som den vil.

Been there, done that.

De er uansett så billig og enkel å bytte, like greit å gjøre det med en gang spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok...Får ta sikte på det imorgen da. I tillegg til litt mer feilsøking

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ha lykke til. :) Jeg tenker også at resirk kan være slapp, og dermed slippe ut trykk. Du må gjerne koble på en ladetrykksmåler og finne ut om bilen lader det den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet bilen ikke lader det den skal slik den er nå. Men det var det å finne årsaken til at den ikke gjør det da...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med at den ikke lader det den skal, mener du at bilen ikke går som den skal, eller har du faktisk målt av trykket?

Det skal mer enn ladetrykk til for at en bil skal gå godt, og ofte kan en bil lade MYE og fortsatt gå som et dass, feks med helt feil tenning. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig antagelser, men merker det ikke kommer like mye luft når jeg girer da den egentlig ska lade max. (åpent filter)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meget sikker på eksostempføleren jeg..

Bytt denne og N75, så tipper jeg du har rask bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meget sikker på eksostempføleren jeg..

Bytt denne og N75, så tipper jeg du har rask bil :)

 

Håper det :)

 

Bensinforbruket har forresten økt ganske så mye. Snodig. Men alt har vel en sammenheng.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følgende feilkoder ble lest ut idag:

 

17965 / P1557 / 035

 

Ladetrykksregulering

 

og

 

17861 / P1453 / 035

 

Eksostemperaturføler 1-G235

 

Sporadisk

 

Sakset ifra Ross-Tech Wiki så sier de:

 

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Possible Symptoms

 

* Reduced power output

* Limp mode

 

Possible Causes

 

* Boost Pressure too High

* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

* Charger Pressure Control defective

o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

 

Possible Solutions

 

* Check Hoses/Pipes to/between Components

* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

o Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

 

Den andre feilkoden lå ikke i wiki'en deres.

 

Har sjekket slangene jeg byttet, de sitter som de skal og er dermed ikke blokkert eller lekk.

Jeg antar da at N75'en sliter. Så denne skal byttes. Det kan jo og være at staget på turbo'en står fast? Dette har vel vert et problem på enkelte VAG biler fikk jeg opplyst på Møllern...

 

Eksostemperaturfølerfeilen er sporadisk. Bør vel byttes denne også. MEN, er det da høyre eller venstre som sliter der da?

 

Noen som kanskje vet hvilken av de 1-G235 er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17861 P1453 Exhaust gas temperature sensor 1 open/short to B+

 

og

 

17965 P1557 Charge Pressure Contr. Positive Deviation

 

Hva er forskjellen på:

 

Exhaust gas temperature sensor 1 open/short to B+

 

og

 

Exhaust gas temperature sensor short 1 to ground

 

Og forskjellen på:

 

Charge Pressure Contr. Negative Deviation

 

og

 

Charge Pressure Contr. Positive Deviation

 

??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.