#1 Skrevet Juni 23, 2008 Ute å kjørte og koste meg idag da plutselig motoren døde i et nanosekund. Skjønte F/A. Merket i ettertid at bilen ikke går som den skal. Ingen feilmeldinger eller noe slikt. Motoren starter og maler som en pusekatt, men det virker som den ikke lader skikkelig. Den går hvertfall ikke slik den skal. Uten videre 'investigering' så tenker jeg: LMM N75 resirk Skal få lest av feilminnet med Vag-Com. Noen som har noen innspill/formening om hva som kan være porblemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2008 Aller først en VagCom test, den kan si mye rart.. Kjenner til en S4 som har gått dårlig i lengre tider nå, og hatt trykk av og til.. Bytte resirk, desse var det ikke.. Bytter N75, var heller ikke denne.. Men eksostempføler på venstre eksos (sett forfra) var gåen.. Byttet denne, og fullt trykk Møller`s vagcom kan vist finne flere feil enn vanlig vagcom, såfall med shareware.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2008 Vag-Com'en på maskina mi klikker hver gang jeg skal kjøre test, men skal på lokale møller'n imorgen å få lest ut minnet der med VAS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2008 Oki Er det tempføleren kan du både smile og grine.. Den er enkel å bytte, men koster ca 2500kr .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2008 Uff da...Satse på det er noe billig og enkelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2008 Da har vi fått lest utav feilminnet. Første gang: LMM (jeg har nappet ut og kjørt og satt på igjen) eksostemperatursensor N75 Overskredet ladetrykk (sikkert pga chipping) Andre gang: Overskredet ladetrykk Tredje gang: eksostemperatursensor overskredet ladetrykk Fjerde gang: overskredet ladetrykk Bilen går som normalt helt til jeg gir litt på, da kommer det et nykk og så går den som en bøtte med drit igjen. Forøvrig så fusker den ikke på noen måte. Det virker bare som om den ikke lader skikkelig. Skal kjøre litt ikveld og lese av minnet igjen imorgen for å se om eksostempføleren kommer igjen. Og hvilke andre feil som evt kan komme. Noen so har noen innspill, synsing eller kanskje vet hva som kan feile gullet mitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2008 høres jo ut som den lader for mye å da går i nødmodus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 24, 2008 Ja mulig det. Dette skjedde forøvrig 2 dager etter at jeg bytta til silikonslangekit. Kan være det har hoppa av en plass. Ut i garasjen å titte litt senere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 24, 2008 Da satser jeg på lekkasje når du monterte slangesett.. Men eksostemperatursensor ja, er denne defekt så trekker ECU alt turbotrykk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2008 Håper på lekkasje. Vi får se imorgen om eksostempsensorfeilen har kommet igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2008 eg har høyrt om andre som har hatt samme feilen pga trykklekkasje, men hugsa ikkje kva slange det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2008 Sett på slanger inn og ut av intercooler? Vært borte i et slikt tilfelle, da gikk bilen kjempedårlig og nøkket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 24, 2008 HAr tittet nå, og alle slangene jeg har byttet sitter som de skal. Ergo jeg tror da det ikke er trykklekkasje pga slangene jeg byttet. Vag-Com'en min fungerer heller ikke så jeg får ikke lest ut feilkodene selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 24, 2008 Høres mer ut som slapp N75 ettersom motoren ikke greier å begrense ladetrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 24, 2008 Hadde feil på N75'en. MEN, slettet den og leste av feilminnet 3 ganger etter det...Og den kom ikke igjen, men bilen er fortsatt lat...Lettere irriterende...Slangen før Y stykket til resirkene er litt morken så skal bytte den, men tviler på det er problemet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 24, 2008 N75 kan være dårlig uten at den er helt defekt, og fortsatt ikke gi feilmelding. Det vil føre til at motoren ikke greier å regulere ladetrykket så fort som den vil. Been there, done that. De er uansett så billig og enkel å bytte, like greit å gjøre det med en gang spør du meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 24, 2008 Sant nok...Får ta sikte på det imorgen da. I tillegg til litt mer feilsøking 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 24, 2008 Du får ha lykke til. Jeg tenker også at resirk kan være slapp, og dermed slippe ut trykk. Du må gjerne koble på en ladetrykksmåler og finne ut om bilen lader det den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 24, 2008 Jeg vet bilen ikke lader det den skal slik den er nå. Men det var det å finne årsaken til at den ikke gjør det da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 24, 2008 Med at den ikke lader det den skal, mener du at bilen ikke går som den skal, eller har du faktisk målt av trykket? Det skal mer enn ladetrykk til for at en bil skal gå godt, og ofte kan en bil lade MYE og fortsatt gå som et dass, feks med helt feil tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 24, 2008 Egentlig antagelser, men merker det ikke kommer like mye luft når jeg girer da den egentlig ska lade max. (åpent filter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 24, 2008 Er meget sikker på eksostempføleren jeg.. Bytt denne og N75, så tipper jeg du har rask bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 24, 2008 Er meget sikker på eksostempføleren jeg.. Bytt denne og N75, så tipper jeg du har rask bil Håper det Bensinforbruket har forresten økt ganske så mye. Snodig. Men alt har vel en sammenheng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 25, 2008 Følgende feilkoder ble lest ut idag: 17965 / P1557 / 035 Ladetrykksregulering og 17861 / P1453 / 035 Eksostemperaturføler 1-G235 Sporadisk Sakset ifra Ross-Tech Wiki så sier de: 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Possible Symptoms * Reduced power output * Limp mode Possible Causes * Boost Pressure too High * Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking * Charger Pressure Control defective o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions * Check Hoses/Pipes to/between Components * Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) * Check / Clean / Replace Charge Pressure Control o Check / Clean mechanism for variable nozzles Den andre feilkoden lå ikke i wiki'en deres. Har sjekket slangene jeg byttet, de sitter som de skal og er dermed ikke blokkert eller lekk. Jeg antar da at N75'en sliter. Så denne skal byttes. Det kan jo og være at staget på turbo'en står fast? Dette har vel vert et problem på enkelte VAG biler fikk jeg opplyst på Møllern... Eksostemperaturfølerfeilen er sporadisk. Bør vel byttes denne også. MEN, er det da høyre eller venstre som sliter der da? Noen som kanskje vet hvilken av de 1-G235 er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 25, 2008 17861 P1453 Exhaust gas temperature sensor 1 open/short to B+ og 17965 P1557 Charge Pressure Contr. Positive Deviation Hva er forskjellen på: Exhaust gas temperature sensor 1 open/short to B+ og Exhaust gas temperature sensor short 1 to ground Og forskjellen på: Charge Pressure Contr. Negative Deviation og Charge Pressure Contr. Positive Deviation ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...