#26 Skrevet Juni 26, 2008 Idag gikk bilen som normalt en stund, så føler jeg at jeg får varierende turbotrykk. Dvs at ved pådrag så virker det som den lader, så ikke så mye lading, så litt mer, så ikke fullt så mye så litt mer igjen. Har bestilt ny N75 ventil, typisk at det er Tysklandsdel så da får vi se om en liten uke om det er N75'en eller noe annet som har kapitulert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 1, 2008 N75 byttet. Ble litt bedre, men ikke mye. Så da må vi bytte eksostempføleren. Men hvilken av de er 1-G235 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 1, 2008 Fått byttet eksostempføleren også, men ingen forbedring. Noen tips? Feilkoden som ligger inne hver gang nå er: 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Possible Symptoms * Reduced power output * Limp mode Possible Causes * Boost Pressure too High * Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking * Charger Pressure Control defective o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions * Check Hoses/Pipes to/between Components * Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) * Check / Clean / Replace Charge Pressure Control o Check / Clean mechanism for variable nozzles Følgende er gjort: N75 byttet Eksostemperaturføler byttet. Sjekket de slangene jeg har byttet for feil / lekkasje. Nå føler jeg at jeg burde trykkteste systemet. Er det noen som har en forholdsvis enkel how-to å gjøre dette på 2.7TT motorene? Charge Pressure Control, hvor er denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 1, 2008 Du kan gå inn med vagcom å måle tenning og eksostemp, samt turbotrykk og verdier på LMM. Da tenker jeg du skulle finne noe som ikke stemmer. Spørs litt hvilken chip du har mtp turbotrykket, men tenningsjustering på hver sylinder skal helst ikke overstige 5 grader, verdiene på LMM bør ihvertfall være 200 hvis jeg husker riktig på den motoren din (med chip). Eksostemp skal ihvertfall variere alt avhengig av belastning. På min så står de konstant på 950grader. Noe som kunne tyde på at min motor ikke hadde ex.gas temp sensorer. Men det hadde den... Derfor kan jo det tyde på at de ikke virker. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 1, 2008 Vag-Com'en min fungerer ikke på Vista. Klikker hver gang jeg skal kjøre diagnose, og gamlepc'en er fucked. AudiSentrum som har chippet den og de bruker vel MTM. Snakket med AudiSentrum før idag og de mente det aldri hadde vert feil på chippen. Tok en telefon til Polly, men han mente dette var svada. Reiser i nordsjøen imorgen tidlig så er ikke så mye mer jeg får gjort mtp feilsøking før om 14 dager, så vi får håpe det blir en ordnings på det til da. Polly mente man kunne prøve å feilsøke som om bilen ikke var chippet, men det beste hadde vert å fått i originalchippen, fått alt til å fungere med den før man evt prøvde MTM chippen igjen. Satser på det er noe enkelt som en trykkslange elns. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 1, 2008 Det er ikke en havarert turbo da? Kan vel få den feilkoden hvis ene turboen ikke lader som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 1, 2008 får virkelog ikke håpe det. men den lader som normalt opp til 3000 omdreininger. Så et aldri så lite nykk, og så lader den dårlig... og det til jeg slukker og starter motoren igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 2, 2008 får virkelog ikke håpe det. men den lader som normalt opp til 3000 omdreininger. Så et aldri så lite nykk, og så lader den dårlig... og det til jeg slukker og starter motoren igjen... Har den gått langt da? dem ryker som regel før 120k. Mine gikk no på 118k. Er som regel den venstre som går først pga dårligere kjøling. Hører du noe lyd fra venstre side når den begynner å lade ? hvining eller plystrelyd? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=120730 Her er jo mye det samme med turbo havari som resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 31, 2008 Har vert i garasjen å feilsøkt endel idag, og funnet ut at dette røret er løst. Det skal vel ikke være noen dødgang i det? Håper på dette kan være løsningen på problemet mitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 31, 2008 Har også byttet tilbake til originalslanger. Gått over alt jeg har fiklet med mtp lekkasje. Eneste jeg finner er som sagt det røret som er 'løst.' Slarkent kan man vel egentlig si. Noen andre som har noen tanken / innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 31, 2008 Har den gått langt da? dem ryker som regel før 120k. Mine gikk no på 118k. Er som regel den venstre som går først pga dårligere kjøling. Hører du noe lyd fra venstre side når den begynner å lade ? hvining eller plystrelyd? Gått 140000 idag faktisk. Ingen hvining eller plystring spesielt fra venstre side nei. Har den vanlige turboplystringa pga åpent filter, men ikke noe annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 1, 2008 Har akkurat samme symptoner som deg. Bil lader opp til 3000 omdr. så et nykk å bilen går dårlig. Veldig irriterende! Det røret du sier er "slarkent" på din bil er også litt løst på min. Ser ut som gjengene på skruen som holder det på plass er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet August 1, 2008 Om du får lest av feilkoder med Vag-Com får du opp samme feilkode som meg og da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet August 1, 2008 Har fått opp denne feilkoden noen ganger: 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Ikke fått noe feilkode som gjelder eksos.. Har også byttet N75.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet August 1, 2008 Samme gjengangeren som hos meg det. Irriterende greier. Kommer en kompis bortom iløpet av helgen, så skal vi gå skikkelig over faenskapet å se hva vi finner ut. Er din chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet August 1, 2008 Den er chippet ja. Men prøvde å kjøre original programmet også men det ble ikke bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet August 2, 2008 hmm...det var snodig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet August 2, 2008 Hva mer du har gjort med din? Hvilken chip har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet August 2, 2008 Har åpent filter og forge ventiler. Har også fysisk åpnet forgeventilene og så at på den ene så lå pakninga inni noe rart og det kunne se ut som den ikke var tett der. Har satt på en annen nå men ingen forskjell. Uten at jeg synes at det utgjorde noen forskjell. Når jeg gir gass kan det høres ut som det kommer vell mye luft ut en eller annen plass men har trykktestet systemet uten å finne noen lekkasjer. Dette synes å være et problem som det er vanskelig å finne ut av: klø : Meget irriterende! Når man gir litt gass og begynner å få litt ladetrykk så kommer det ett rykk så virker det som bilen mister alt ladetrykk. Har du fått sett noe mere på din bil nå i helga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet August 3, 2008 Har ikke fått sett mer på den nei. Rekner med å få gjort litt over helga. Ja det er et meget irriterende problem. Bruker din mye mer bensin enn vanlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet August 3, 2008 hmm.. Det skal jeg ikke si sikkert. Ligger på 1,5 liter på mila ca på bykjøring. enn din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet August 3, 2008 prøvd å sette på orginalt filter? kan jo være att den trekker for mye luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet August 3, 2008 hmm.. Det skal jeg ikke si sikkert. Ligger på 1,5 liter på mila ca på bykjøring. enn din? Drog mye mer bensin til å begynne med, men nå har den stabilisert seg på 1.4 - 1.5 på bykjøring. Landevegskjøring har jeg faktisk fått den ned i 0.75 slik den er nå. Skjønner fint lite, men skal til bunns i det. prøvd å sette på orginalt filter? kan jo være att den trekker for mye luft? Har tenkt tanken. Men tror egentlig ikke det er problemet. Lurer på om det er G31 Charge Pressure Sender som kanskje streiker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet August 3, 2008 Har fått opp denne feilkoden noen ganger: 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Ikke fått noe feilkode som gjelder eksos.. Har også byttet N75.. Vil tro at denne koden betyr at det er diff. trykk mellom ladetrykket på turboene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet August 3, 2008 Vil tro at denne koden betyr at det er diff. trykk mellom ladetrykket på turboene? 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Possible Symptoms * Reduced power output * Limp mode Possible Causes * Boost Pressure too High * Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking * Charger Pressure Control defective o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions * Check Hoses/Pipes to/between Components * Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) * Check / Clean / Replace Charge Pressure Control o Check / Clean mechanism for variable nozzles 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...