Anbefalte innlegg

Hei dere

Kanskje dere kan hjelpe meg?

I 1989-90 kjøpte jeg fire ATS 7x15" fra Olrich i Skien til min Scirocco Mk2. Felgene ble engang solgt videre uten at jeg husker til hvem. Jeg har det siste halvåret søkt etter lignende felger uten hell og lurer fælt på hva disse felgene egentlig het? Det var ikke CUP eller CLASSIC - det er jeg sikker på.

Felgene hadde en bred sølvlakkert kant (lik CUP-felgne) men hadde i stedet 8 (?) sølvlakkerte, skråstilte og brede eiker rundt et sort felgsenter. Felgene var også lakkerte sort på innsiden og mellom hver av eikene...

Noen som kan hjelpe meg med navn, bilde eller felger som er til salgs? Skulle gjerne kjøpt slike felger igjen ettersom Sciroccoen er kjøpt tilbake etter 17 år!

Krysser fingrene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være snowflake felger?

Levert originalt på GTI

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skaffer slike felger nye, send meg PM for info.

dynpic.php?file=L3JhZWRlci9ncmFmaWtlbi9m

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skaffer slike felger nye, send meg PM for info.

dynpic.php?file=L3JhZWRlci9ncmFmaWtlbi9m

Er ikke det cup? Var det han var sikker på at det ikke var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være snowflake felger?

Levert originalt på GTI

Hei Rune, "Snowflake-felger"? Har du bilde av disse? Vet med sikkerhet at bilen ikke hadde slike da jeg kjøpte den. Da stod det Volkswagen Sport-felger i dimm. 5,5x13. Felgene jeg sikter til ble kjøpt fra butikk (Dekkmann?) på Kjørbekk i Skien.

@ Håkon: Har du kanskje tilgang til hidden på andre ATS? Felgene jeg ønsker ble kjøpt rundt 1989/90.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rune, "Snowflake-felger"? Har du bilde av disse? Vet med sikkerhet at bilen ikke hadde slike da jeg kjøpte den. Da stod det Volkswagen Sport-felger i dimm. 5,5x13. Felgene jeg sikter til ble kjøpt fra butikk (Dekkmann?) på Kjørbekk i Skien.

@ Håkon: Har du kanskje tilgang til hidden på andre ATS? Felgene jeg ønsker ble kjøpt rundt 1989/90.

Dette var jo litt spennende... :P

Disse her da?

P1010995.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud : faint : - etter 5 måneders leting dukker bare bildene opp etter ett søk!! Det er disse ATS-felgene jeg søker etter! Noen som vet noe om dem? De blir refert til som ATS type 5 deep dish

På bil:

DSC_0682-vi.jpg

Jeg synes disse felgene er helt lekre! Hvis noen vet noe eller kan skaffe et sett er jeg en lykkelig mann!

Fant et bilde med felger lakkert som mine - med sort senter! Enda lekrere!

DSCN1503.jpg

(Tråd endret da bildelinker var forsvunnet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjeldne felger dette her, og helt ærlig. Har ikke sett sånne før, trodde jeg hadde sett alt... :P

Kule var de og... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sant!? Sjefen for Dekkmann anbefalte dem til meg da jeg svingte inn med Sciroccoen i 89/90 - hadde nettopp fått ett sett i butikken. Fikk dem på bilen og var solgt. MÅ ha slike igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett de på ebay.de flere ganger.. samt på finn 1 gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk det (KBA xxxxx) nummeret som står stemplet under felgdimmensjonen på bildet, når du søker. : ja :

Det er typebetegnelsen på felge. Jeg brukte det for å finne TUV-papirene til mine "utgåtte" felger fra ATS/Alustatr.:klapp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjelden vare. Tipper disse blir populære nå.

Drit-coole med sort senter.

Mener å ha sett slike, eller noen som er veldig like på en gammal 911 en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir feite med polerte "eiker" og kant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aldri sett sånn før, men jammen var de rå...

får håpe du får igjen ett sett.. lykke til

Håvard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk det (KBA xxxxx) nummeret som står stemplet under felgdimmensjonen på bildet, når du søker. : ja :

Det er typebetegnelsen på felge. Jeg brukte det for å finne TUV-papirene til mine "utgåtte" felger fra ATS/Alustatr.:klapp:

Jeg har vært i kontakt med Elvira Gaffory hos ATS og felgene har koden KBA 70518 og det kan jeg såvidt gjenkjenne på ett av bildene over. Flott!

Takk for all hjelp - nå gjenstår det bare å finne disse felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen dere!

Det er nesten ikke til å tro - halvannet år etter at jeg sendte en facebook-forespørsel til en tidligere kamerat (uten svar) får jeg en telefon fra nettopp denne personen som jeg ikke har snakket med på 11 år. Han kjøpte felgene (ATS Type 5 Deep Dish) av meg i 1992 og kunne enkelt skaffe meg felgene tilbake da han visste hvem som eide dem nå! 2000 kroner for fire pent holdte felger med brukbare dekk vil jeg si er et røverkjøp - iallefall med tanke på hva disse felgene går for i USA i dag. Jeg er en lykkelig mann! Endelig skal Sciroccoen og ATS´ene gjenforenes etter over 17 år.

PS: Hvis noen kan hjelpe meg med et 1982-panser (med én sentrert spylerdyse) til Sciroccoen blir lykken komplett.

Stort smil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.