#1 Skrevet Juni 24, 2008 Lar det seg gjøre å ettermontere klimaanlegg (fra hugger) på C4? Noen som har gjort det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2008 Det er fullt mulig, men mye jobb. Ville vurdert og kjøpe et brukt komplett på forumet isteden, mye lettere og få alt komplett ferdig demontert. Mest sannsynlig blir det også mye billigere. Blant annet må deler av ledningsnettet inne i bilen "fornyes". dasjbord må ut etc.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2008 Det er fullt mulig, men mye jobb.Ville vurdert og kjøpe et brukt komplett på forumet isteden, mye lettere og få alt komplett ferdig demontert. Mest sannsynlig blir det også mye billigere. Blant annet må deler av ledningsnettet inne i bilen "fornyes". dasjbord må ut etc.... Hvor mye av ledningsnettet må byttes? Styringsenheten i midtkonsollen må selvfølgelig byttes, men ellers trenger den vel bare 12V? Viften og varmeelementet til det eksisterende anlegget har jo allerede egen kurs og sikring. Det jeg er mest spent på er hvor vanskelig / dyrt det blir å få fylt kjølevæske eller gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2008 Tror de fleste tar rundt 1500-2000 for vakuumering og fylling, litt avhengig av kjølemedium. Husk at det er tempfølere i hvertfall i taket og dashen også, så du får med deg de! Klimaen kobler seg også innpå den elektriske radiatorvifta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2008 Hvor mye av ledningsnettet må byttes? Styringsenheten i midtkonsollen må selvfølgelig byttes, men ellers trenger den vel bare 12V? Viften og varmeelementet til det eksisterende anlegget har jo allerede egen kurs og sikring. Du trenger nok ikke og bytte ut noe av ledningsnettet, men det skal inn 2 sett med ledningsnett som også skal koples på eksisterende ledningsnett...., det kreves at man har koblingsskjemaer m.m. Mulig du kan kombinere noe av dette med eksisterende ledningsnett til varmeapparat. Det gamle viftehuset passer ikke til klima, det må også byttes ut. Litt usikker på om du kan bruke eksisterende midtkonsoll eller ikke, mulig det går ann og tilpasse slik at kontrollpanelet til klima havner på rett plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 25, 2008 Litt usikker på om du kan bruke eksisterende midtkonsoll eller ikke, mulig det går ann og tilpasse slik at kontrollpanelet til klima havner på rett plass. Etter det jeg har sett sitter kontrollpanelet samme sted, og tar like mye plass, som vriderne til det eksisterende varmeapparatet, så den biten burde være grei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2008 Jeg kan lage en oppsummering når jeg har gjort dette på C4'n (takk Frank;)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2008 Ettersom Aadne har tatt over delene jeg hadde tenkt til og bruke, er nok han mannen som kan svare på hva som faktisk må gjøres når han kommer igang. Lykke til Aadne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...