#1 Skrevet Juni 24, 2008 Noen som har kjørt denne strekninga den siste tiden og vet om det i det hele tatt er farbart med min bil? Når ferien tar til hadde vi tenkt oss en tur i den retningen, men er usikker på om det går å kjøre den veien med 20" og masse senk............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2008 Har kjørt den strekningen et titalls ganger det siste året, siste gang for 2uker siden. MEN har du masse senk så bør du ta det særdeles rolig fra du kjører ut av Langfjorden og inn mot Kåfjord i Alta, mesta driver å bygger ny vei fra ca en mil etter Langfjorden og til Talvik... den blir forsåvidt bedre og bedre for hver uke som går, men her ligger jeg i max 20kmt for å unngå å slå nedi. vær obs på grovpukk som er lagt et sted på strekningen mesta jobber på, mulig de har bedret det til nå... var hvertfall betydelig bedre nå sist jeg kjørte der. Ellers er det tut å kjør fra Tromsø til Langfjorden, men vær oppmerksom på telehiv langs veien. Dette gjelder spes i 90sonene, noen av dem er ille hvis man har fart og man må nesten over i motsatt felt for å unngå dem. Og det er en del i 60sonene. Men kjører du etter fartsgrensa så går det fint. Men stort sett er det fine veier. Fra Tromsø til Nordkjosbotn er det jo flotte veier. Det samme gjelder et god stykke fra Nordkjos og innover..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2008 Var der i helga en tur, campingvogn tilbake. Litt ille det strekket der mesta driver. Ta heller turen innom kilpis å kjør finnland. 10 mil ekstra, men det henter du fort inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2008 Var der i helga en tur, campingvogn tilbake. Litt ille det strekket der mesta driver. Ta heller turen innom kilpis å kjør finnland. 10 mil ekstra, men det henter du fort inn Ikke helt enig i det, veien der er ikke så bra... Mye telehiv, å sprekker, kjørte den veien når jeg kjørte til Mo i Rana forrige helg. Da hadde jeg nok valgt de km med veiarbeid som er i langfjorden...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2008 Jeg har ikke kjørt denne ruten siden sist, da vi var i Alta med lokallaget. Da kjørte jeg med Lupoen! Kom meg opp, men med en lettere skalpert girkasse og understell. Tok anni masse plasser, ifølge de som lå bak meg, sto gnistfyken ut enkelte plasser. Enkelte plasser var jeg faktisk airborn. Men, på turen tilbake gikk det mye bedre. Kanskje for at jeg var mer bevist på plassene. Slik jeg ser det, kjører du forsiktig og tenker deg om, klarer du dette fint! Hvis du vil ha flat pedal hele veien, ville jeg høynet bilen. Men med tanke på at du har med deg ungen(du har unge ja?) så tviler jeg på at du blir og kjøre gærning. Jeg har trua på at du klarer dette fint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 25, 2008 Har med gutten i baksetet, gravid kone i passasjersetet og campingvogn på kroken så må nok ta det svært pent ja... Får satse på at det ikke er så mye grovpukk at jeg får masse hakk i felgene. Ulempen med vogna bak er at det ikke er så lett å kaste bilen unna telehiv og huller... Dårlige veier over Kilpis også ja...? Vurderte det også, men om det går for det samme så får jeg like godt kjøre Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2008 Kjører bestanidig norge selv, uansett om dårlig eller ei. Men er veiene så dårlig over finnland? Lenge siden kjørt den veien, men isåfall så er det lettere å kjøre, rettere strekninger så slipper alle de fjordhållan oppigjenna, der det er helseskadelig å stoppe, mister alufelgene dine under fart:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 4, 2008 Var der i helga en tur, campingvogn tilbake. Litt ille det strekket der mesta driver. Ta heller turen innom kilpis å kjør finnland. 10 mil ekstra, men det henter du fort inn Trur nok det er ca 14,5 mil lengre å kjøre finnland. I forhold til Martin sine gnistrende opplevelsa, så sir dem nok mer om kjørestilen hannes og senk/dekk valg enn om veian (ikke ondt ment!) Veian fra Skibotn og oppover er ikke spes bra i Norge, men bare ta dæ godt tid, så går det fint. Fyll drivstoff på vollan, det e billigst der på strekninga til Alta, hvis du kjøre Norge. Fyll i Finnland, hvis du kjøre der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...