#1 Skrevet Juni 24, 2008 Som sagt; hvordan fungerer denne og hva gjør den med luft inn-ut, el-kontakten osv..? Lurer på dette pga at min tydeligvis er gåen, eller gir ujevn tomgang hvertfall. Hva er det som blir ødelagt inni disse under tidens tann..? Da lærer jeg kanskje noe i dag eller i morgen også..hvis noen vet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2008 Dette er en solenoid, dvs. en elektrisk spole med et 'stempel' som åpner og lukker for luft forbi gasspjellet når dette er lukket. Den kan renses med forgasserrens el.l hvis den går tregt. (tar du den løs kan du dytte på stempelet med en skrutrekker og kjenne etter) Vanligvis er det andre grunner til ujevn tomgang på AAN, f.eks. lekkasjer i slanger eller gåen LMM eller O2-sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2008 Dette er en solenoid, dvs. en elektrisk spole med et 'stempel' som åpner og lukker for luft forbi gasspjellet når dette er lukket. Den kan renses med forgasserrens el.l hvis den går tregt. (tar du den løs kan du dytte på stempelet med en skrutrekker og kjenne etter) Vanligvis er det andre grunner til ujevn tomgang på AAN, f.eks. lekkasjer i slanger eller gåen LMM eller O2-sensor. Okei, ja Men tomgangen blir fin straks kontakten kobles ut på denne så da lurer jeg på om den er gåen hos meg altså... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...