Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig at jeg kolliderte min 94 mod S4 2.2T avant (de har det med å gå litt fort på plasser som det egentlig ikke skulle gått så fort...). Tingen er at jeg har fått godkjent karosseriskifte av bilen, det innebærer at jeg kan importere en ny helt identisk bil (som jeg nå har gjort), ta ut motor,girkasse og bakre eller fremre travers og skifte vis a vis med den skadede bilen.

med dette kan jeg registrere den "nye" bilen uten å betale avgift.

 

spørsmålet mitt er om det er vanskelig å skifte motor/girkasse på en S4? Jeg har gjort det på bmw 5serie, og det var forsåvidt greit, men med S4 så føler jeg at det er en DEL mer følere og kjimskjams som ligger på motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe stort problem å bytte motorer på S`ere, men kan være en STOR fordel å merke de kabler og slanger som kan være litt like hverandre. De fleste kontakter til de diverse følerene har litt forskjellig utforming og har fargekoder. Men uansett så er det lurt å ta en del bilder med digitalkamera.

Men hvis du har erfaring med motorbytter på andre biler fra før skal det ikke være noe problem.

Har ikke byttet gearkasse på S`er enda, men tror at det er enklest å gjøre når motoren er ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.