Anbefalte innlegg

Har nettop byttet fjærer foran på min '91 A-80q (89q),

men ble veldig skuffet.

Senking på mindre enn 10mm, 45 mm oppgitt...

Dessuten var fjærene lenger og mykere(tynnere) enn orginal. (12,5mm v.s. 13 mm)

 

Andre med liknende erfaring?

Forslag til andre / bedre fjærer og leverandør?

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp av du mister..........bilen din vil sige seg til den. ALLE fjærer siger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå vært ute å kjørt litt, for å få de til å "sette seg", men at de skal sige 35-40mm tror jeg ikke vil skje i min eller bilens levetid...?

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi den et par tre fire uker..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du har satt dei på riktig? : klø ::P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpt jamex fjører som sku senke 35mm, men etter jeg satte dem på var den ikke senka så mye, men etter en stund ble den så lav at den ble senka nesten 45 mm, så bare vent, den siger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det første jeg tenkte, satte du de riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut- Martin Fladby

Det var det første jeg tenkte, satte du de riktig.

 

Temmelig sikker...V-for fram-fjær, tekst "rett vei", (og tettest "mellomrom" øverst).

Og trippel-sjekket delenr og fjær-nr, og hidden på hjemmesiden...

 

Monteringen i selve skålene er lik som orginal-fjærene. Endene bunner helt i mot stoppe-kanten.

Får vel legge meg tidelig, og vente på et mirakel i løpet av natten.

Eller reklamere.

Har ikke hatt problemer med andre senkesett tideligere (til Ford & Skropel)

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig, har også hr fjærer og disse senka, det de skulle med engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at de senker 45mm på din bil? Kan jo hende de senker 45mm iforhold til de høyeste fjærerene som er orginalt, kan jo hende du har hatt orginalt senking på din før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at min modell (m.2,0-16V) er lavere enn std. Q...?

Men det er fremdeles plass til to fingre over dekket, under hjul-buen...

 

Arne K

 

(Det er visstnok en jubileums-utgave, med 10 Jahre Quattro-merke på dash'en).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått strammet til fjærbeinslageret godt nok da? om det ikke er strammet til, vil den automatisk bli høyere, samt at hele fjørbeinet med fjær og demper vil sitte løst.

 

Men at bilen vil sige er helt sikkert...monterte midt sett (60/40 h&r) i februar, men først i august begynte det å subbe....nå har jeg snart ikke mer klaring igjen, ser heldigvis ut til at den ikke siger mer nå :)

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende at du har hatt originalt "sports"understell sidan det er ein 16v? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Karlsen

Har nå vært ute å kjørt litt, for å få de til å "sette seg", men at de skal sige 35-40mm tror jeg ikke vil skje i min eller bilens levetid...?

 

Arne K

 

Hadde en Opel Astra som jeg monterte senkefjærere som skulle senke 35mm. Etter 6 mnd hadde jeg 85mm lavere bakkeklaring på frontspoileren en utganspunktet!!!!! Så det vil nok sette seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At en må "høst-montere" for å få bilen fin til vårsleppet...

Men det er ikke noe kvalitets-tegn at den siger over tid.

Det er sånn som slappe familie-bil fjærer kan få lov til etter en 10års periode...

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Juuhu! Tidsjustérbart senking. Kult : ja : ... NOT : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at den ikke skal sige, kanskje sette seg litt over natten men ikke mer.. Siger den etter måneder er det nok en svakhet. Jeg har "senket" 80`ien fire ganger og tre biler utenom det og ingen har seget over tid..

 

Når det gjelder senkingen din har også jeg det problemet. Jeg hadde først et B&G 40mm sett på min 80, da var den drit lav. Ville oppgradere litt og monterte Bilstein Sprint dempere med HR 40mm, da ble den drithøy, har postet før/etter bilder her før. Byttet så til et sett med 40mm Eibach produsert for Bilstein, like høy.. Bestilte så et FK 60/40 sett fra Vw Carconsult, tok så lang tid at jeg ble tilbudt et 60/40 sett fra Interalloy, krøp da ca 1cm og var altfor høy enda. Har bestilt et 70/50 FK sett, hvis den ikke nå kryper kapper jeg snart en fjør eller to...

 

Jeg har prøvd med "press" for å se at ikke dempere holder igjen, det gjorde de ikke. Jeg har også demontert stabstag for å se om det holdt igjen på en eller annen måte.. Men bilen vil ikke synke.. Er vikelig spent på de nye fjærene nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen i landet som lager fjærer? Eller som kan smi om orginal-fjærene?

De var jo hardere, og hadde ett tørn mindre...

Siden de går inn på diameteren i begge ender, er det vanskelig å kappe...

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både kapping og smi`ing ødelegger legeringen i stålet og fører stort sett til at de blir veldig harde. Ikke å annbefale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjærer som siger så mye er etter min mening av dårlig kvalitet!

 

fjærene jeg senket golfen min med senket så mye de skulle og seg ikke merkbart på 2 år...(inter alloy fjærer)

 

siger de 85mm og skulle senke 40 er de av dårlig kvalitet.

 

senkefjærer skal senke det det står oppgitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Karlsen

Finnes det noen i landet som lager fjærer? Eller som kan smi om orginal-fjærene?

De var jo hardere, og hadde ett tørn mindre...

Siden de går inn på diameteren i begge ender, er det vanskelig å kappe...

 

Arne K

 

Åkrene Fjærfabrikk fikser dette... er vel mer å anbefale å få de tl å lage nye fjærer istedet for å smi om de du har.

Men da er du kanskje snart opp i prisen på ett billig justerbartsenkesett. ;)

http://www.gulesider.no/gsi/tolink.do?bkode=0&bcId=0&fkode=Z0GT49AU&lineId=Z0GT49AU&firma=%c5krene+Fj%e6rfabrikk+AS&custId=&url=%2fcompanyDetails.do&itemId=LISTP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.