#1 Skrevet Juni 25, 2008 Skal ha nye bremseklosser og skiver på golfen og lurer egentlig på hva som er best av ATE og Mintex klosser. Ser på mekonomen sine sider at mintex klossene er billigere enn ATE klossene. Hva er det egentlig det går på? Levetid, bremsestøv, bremseffekt? Hvis jeg har bremseklosser med varsling og kjøper klosser uten vil jeg da få opp en lampe i dasjbordet siden kontakten ikke er koblet til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2008 Skal ha nye bremseklosser og skiver på golfen og lurer egentlig på hva som er best av ATE og Mintex klosser. Ser på mekonomen sine sider at mintex klossene er billigere enn ATE klossene. Hva er det egentlig det går på? Levetid, bremsestøv, bremseffekt? Hvis jeg har bremseklosser med varsling og kjøper klosser uten vil jeg da få opp en lampe i dasjbordet siden kontakten ikke er koblet til? Er vel bare å kjøpe de som har varslingskontakter da, så er problemet løst. Med mindre du skal kjøre banerace har det ikke noe å si hvem av de du velger heller.. Det er vanlige standardklosser som levers til alle biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2008 brukte ATE klosser på min golf 4 gti.. fungerte mye bedre enn orginale! kjørte på bane med de å uten at bremsene forsvant så fort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2008 brukte ATE klosser på min golf 4 gti.. fungerte mye bedre enn orginale! kjørte på bane med de å uten at bremsene forsvant så fort.. Var de originale klossene nye da du bytta, da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2008 Var de originale klossene nye da du bytta, da? Helt sikkert ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 25, 2008 Var de originale klossene nye da du bytta, da? jepp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2008 Nå er det ikkeno prob å spørre f.eks mekonomen om dette men mens jeg var her så kan jeg jo spørre om klosser foran er til begge sidene eller er pris oppgitt til kun en side? Gjelder forsåvidt bak og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2008 du får de i sett. altså 4stk pr pakke.. så prisen er for 4 endten framme eller bak kjenner foresten 2 til som har brukt slike klosser å er fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 25, 2008 du får de i sett. altså 4stk pr pakke.. så prisen er for 4 endten framme eller bak Okey! Thanx! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 25, 2008 Jeg er hvertfall veldig fornøyd med Mintex klossene jeg har kjørt med på S4'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 25, 2008 Jeg skall ikke ha mintex igjenn ivertfall... har bare dårlige erfaringer med dem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 25, 2008 Hva er dårlige erfaringer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 25, 2008 Brukt Mintex på 3-4 biler uten problemer, sitter bra og har grei sliteevne.. Som en kuriositet kan det jo nevnes at Orginale VAG-klosser gikk fra 1.5cm belegg til 0,000mm i løpet av 30-40 runder på Bane.(Selvopplevd) Etter å ha byttet til Mintex-klosser kjørte jeg 40 runder til og kjørte med de i 10 måneder etterpå, og det var fortsatt brukbart med belegg igjen da jeg tok de av for en måned siden. Personlig mener jeg at ATE-klosser ikke er verd prisforskjellen på 100% og vel så det på enkelte biler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 25, 2008 Jeg har mintex klosser framme på Polo´n. Helt greie de, bortsett fra at de støver som milde helvette!! Framfelga blir mørke av støv med en gang og det legger seg på et svart støvlag over hele siden på bilen.. å da mener jeg svart! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 25, 2008 Jeg har mintex klosser framme på Polo´n. Helt greie de, bortsett fra at de støver som milde helvette!! Framfelga blir mørke av støv med en gang og det legger seg på et svart støvlag over hele siden på bilen.. å da mener jeg svart! samme som på min det da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 25, 2008 Synes ikke de støver i det heletatt jeg... Hmm. Det betyr vel kanskje at dere bruker bremsene for mye da? Jeg skal innrømme at jeg ikke særlig tolmodig i trafikken og bruker for det meste gasspedalen, men jeg ble veldig positivt overrasket over hvor lite Mintex klossene støvet. Har høyglanspolert inox kant på sommerfelga, hvor dritt synes godt, men det er ikke mye bremsestøv på felga mine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 25, 2008 Har også mintex klosser på min, og er veldig fornøyd. Men er enig at det støver litt mye. Nå hadde jeg rimelig "tette" vinterfelger på når jeg hadde org. klosser så har ikke så mye å sammenligne med, men skal ikke mange harde nedbremsinger til før det er svarte flekker på eikene. edit: har ikke sett no til noe bremsestøv på sida av bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 25, 2008 Tja, bruker ikke bremsa noe mere enn vanlig mener jeg Men jeg har ikke merket noe til dette før etter jeg tok av skvettlappene (pga sideskjørta), så de tok nok det værste da! Men nå er det helt jævli som det støver.. kan ikke skjønne noe annet det kan være, for er masse på framfelgen hele siden på bilen og noe bak.. ingenting foran... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 25, 2008 Mintex sine klosser er svært gode. "Problemet" med klossene er at dem er laget i en metallisk legering, ergo kan en risikere at metallpartikler brenner seg inn i felgen. På en drita bruksbil uten pene felger ville jeg ikke hatt noe problem med å bruke Mintex. Dersom du har pene felger du ønsker å bevare og kanskje kjøre litt på bane, så kjøp for all del klosser som har en kjeramisk legering. Så slipper en dører/felger fulle av innbrente bremsestøvpartikkler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 25, 2008 noen med erfaringer fra EBC da? redstuff og/eller green stuff? til audi s4... må bytte mine snart da jeg på våler banen merket at de fadet veldig lett, måtte i inngangen av svingen bruke giret til å bremse siste km/t for å klare svingene.. vet ikke ka som står på fra før, men bremsestøv lager de ihvertfall.. felgen er SVART, mens den egentli er sølv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...