#1 Skrevet Juni 25, 2008 Heppsann! Kan vel gjette hvorfor jeg spør:o ble hardt å være 3 gir for en times tid siden, og har en s2 kasse liggende, men vet ikke om den passer B4`en? Kasse fra coupe hvis det er av betydning, b4`en er sedan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2008 hurry up:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2008 hurry up:) har du lang eller kort bakdiff? 5 eller 6-trinns kasse? utveksling er vel forskjellig på s2 og 80 om du brukte 4 sylindret drivlinje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2008 Med et lite forbehold her... Er det ikke forskjell på indre drivknuter på disse kassene også ? Tipper mer komptente folk kan svare på det enn meg =P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 26, 2008 Jo, tenkte på de indre knutene selv også. sitter lang bakdiff der nå (org drivlinje), 5 trinns kasse, samme som s2 kassa. Noen som vet?? :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2008 bøømP:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2008 Du skal bytte fra 01A til 01E? Er den gamle kassa helt lik som den nye (Fra 5'er), bytter du bare over flensene fra den gamle til s2 kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2008 5 trinns S2 kasse er vel ikke noe sterkere enn den du har heller. Hvis begge kassene er 01A så er det vel stort sett de samme..kanskje med unntak av flenser og evt. utveksling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 28, 2008 Ops, 01E er det hvertfall ikke, den er vel like lang som 6-trinns. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 28, 2008 veldig usikker her. hadde vært konge å fått vite litt ang dette altså! bare å bytte over flenser? Er ikke s2 kassa sterkere? knakk org kassa med chippet aan, og en sint clutch. Hvordan er utveksling 4`er vs 5`er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2008 Du hadde vel 4er kasse hadde du ikke? Det er ikke lik utveksling som 5er. (3,89:1 VS 4,11:1) Og ved bruk av S2 kasse må du ha annen utveksling i bakaksling også, 4,11:1 uansett om det er 5 eller 6 trinns. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 28, 2008 Er ikke s2 kassa sterkere? knakk org kassa med chippet aan, og en sint clutch. skal ikke garantere noe jeg. men så vidt jeg har fått med meg så er det ikke noen 01A kasser som er vesentlig sterkere enn andre. Og S2 er vel heller ikke levert med 01E. Sikkert andre her som vet mer om dette men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 28, 2008 skal ikke garantere noe jeg. men så vidt jeg har fått med meg så er det ikke noen 01A kasser som er vesentlig sterkere enn andre. Og S2 er vel heller ikke levert med 01E. Sikkert andre her som vet mer om dette men.. Stemmer det 01E er S4 og S6. Jeg som var litt trøtt:) Annen utveksling på noen 01A kasser da, men mye kommer an på bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 28, 2008 HM, hadde det blitt høyere eller lavere toppfart av S2 kasse da mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 28, 2008 Formel for fart og rpm. mph = (rpm * cir) / (gear * final * 88) rpm = rpm cir = rullelengde, i fot gear = gir ratio final = final drive 88 = konstant Med f.eks 195/60 -14, 4.11:1, 5 gir er 0.79:1. (5gir * final= 3.25) mph= (rpm*6.08)/(3.25*88)=0.0213. Denne bilen gjør da 21.3 mph eller 34.28 km/t pr 1000rpm i 5.gir, noe som gir deg en teoretisk toppfart på ca 240 km/t Med 4'er kassa blir det da: 195/60-14, 3.89:1 og 5.gir er 0.78:1(?) mph =(rpm*6.08)/(3.03*88)=0.0228 Da gjør den 22,8 Eller 35,41 km/t pr 1000rpm i 5.gir. Teoretisk toppfart er da nesten 250. Ikke største forskjellen da:p tire size circumference (feet) 205/55 R14 5.86 205/60 R14 6.02 205/70 R14 6.53 215/70 R14 6.66 215/40-R17 6.22 214/40-R18 6.48 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 28, 2008 Har kvesta 3slike s2 kasser, ikke spesielt sterke greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 28, 2008 tok min for 2 måneder siden. pådrag 3 gir. orginal motor:p lite å skryte av ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 7, 2008 helvetes 3 giret ja... hvorfor går det ikke an å lage noe som holder?? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...