Anbefalte innlegg

hei noen her som har noe kjennskap til megshjulfirmaet og kvalitet på felger derfra.

de opererer med 50% til alle liksom og sånt er jo bare bull i utgangspkt samt at om du kjøper dekk og felg til 15k så må du likevel betale for omlegg avbalans samt montering på bil og bolter og ventiler.

tidligere i livet fikk man da alt inkl om man kjøpte f eks fire dekk.da var omlegg avbal og mont på bil gratis.

hjelper jo lite m såkalt % på felg eller dekk når de skal ha ekstra for å løfte hjulet fra gulvet og opp på omleggmaskinen liksom.

hva mener dere.....eller er markedet blitt sånn og det er jeg som ikke har fulgt med??????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring fra Megahjul er at de opererer med lokketilbud på kjente merker, for så å være utsolgt når man ringer. Da får man jo selvfølgelig tilbud om helt ukjente merker som er "mye bedre" til samme pris..

Og etter min mening bør komplette felgpakker være ferdig montert og avbalansert, evt. tillegg for å montere på bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring fra Megahjul er at de opererer med lokketilbud på kjente merker, for så å være utsolgt når man ringer. Da får man jo selvfølgelig tilbud om helt ukjente merker som er "mye bedre" til samme pris..

Og etter min mening bør komplette felgpakker være ferdig montert og avbalansert, evt. tillegg for å montere på bil.

 

ja det er sånn jeg tenker også men vet ikke hva firmaene der ute har for praksis. sett noen felger jeg gjerne vil ha da men synes 8k for fire stk er mer enn ok om jeg ikke skal betale 600i balans og omlegg , 200 for ventiler , 400 for bolter i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med felgpakke mener jeg dekk og felg. Kjøper man 4 løse felger må man regne med å betale for omlegg av disse, men ventiler, lodd og ikke minst hjulbolter bør virkelig følge med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Casen er vel at det er dette "ekstrautstyret" de tjener penger på. Dekkbransjen er råtten tvers igjennom! Har man ikke fått minst 50% rabatt på veil. priser så har man blitt lurt! Gjelder da hos disse typiske dekkkjedene og dekkverkstedene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Casen er vel at det er dette "ekstrautstyret" de tjener penger på. Dekkbransjen er råtten tvers igjennom! Har man ikke fått minst 50% rabatt på veil. priser så har man blitt lurt! Gjelder da hos disse typiske dekkkjedene og dekkverkstedene

 

ja men de opererer med 50-60% til alle og enhver ikke sant og legger på alt mulig. haweka avbalansering med livstidsgaranti f eks. hva faan er det. balanseringsjobb må jo utføres skikkelig uansett ellers er det reklamasjon. da setter de på et adapter i hjulboltehullene.men det skal da holde m normal balansering på hjul om de er av normal kvalitet.

alt kommer i tillegg.

fikk pris sist med firmarabatt som var akkurat den samme prisen jeg fikk uten rabatt ved en annen av deres butikker.

bare så irriterende at jeg har driiiitlyst på en spes felg der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel også på grensen på brukk på markedsføringloven å si 50% på veiledende pris om de aldri selges til det...noe sted...

Elkjøp og div har fått smekk for det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel også på grensen på brukk på markedsføringloven å si 50% på veiledende pris om de aldri selges til det...noe sted...

Elkjøp og div har fått smekk for det...

 

de selges jo til det i forhold til hva de sier utgangspris er...men ++++++++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men var det elkjøp eller en av de fikk smekk for. For de kunne ikke dokumentere at den noen gang var solgt for "veilendene" for den ble satt ned. Og da blir det en fiktiv "før-pris", som ikke er lov.

 

Komplett gjorde også noe som ikke så mange oppdaget...men en PC jeg kikket på kostet 6000...så satte de den opp til 6500 i ei uke, for så å sette ned til 5798,- som ukens tilbud, og reklamere med 11% rabatt. Den er også på kanten, iallefall %'en. Men er jo sånn overalt. Vi blir lurt daglig..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men var det elkjøp eller en av de fikk smekk for. For de kunne ikke dokumentere at den noen gang var solgt for "veilendene" for den ble satt ned. Og da blir det en fiktiv "før-pris", som ikke er lov.

 

Komplett gjorde også noe som ikke så mange oppdaget...men en PC jeg kikket på kostet 6000...så satte de den opp til 6500 i ei uke, for så å sette ned til 5798,- som ukens tilbud, og reklamere med 11% rabatt. Den er også på kanten, iallefall %'en. Men er jo sånn overalt. Vi blir lurt daglig..!

 

går du i butikken og spør om pris får du automatisk opplyst pris etter 50 %. det står på notaen etterpå at det er rabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen i klubben som kan skaffe medlemmene noen skikkelig gode priser der da?????spes meg hehehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring fra Megahjul er at de opererer med lokketilbud på kjente merker, for så å være utsolgt når man ringer. Da får man jo selvfølgelig tilbud om helt ukjente merker som er "mye bedre" til samme pris..

Og etter min mening bør komplette felgpakker være ferdig montert og avbalansert, evt. tillegg for å montere på bil.

 

Opplevde det samme. Skulle ha Hakka5 dekk til Golfen. Fikk til svar at de ikke hadde.

Spurte de da om de hadde noen andre skikkelig bra dekk, Michelin, Pirelli osv.

Fikk da til svar at de hadde et eller annet merke som jeg ikke har hørt om, at dette var betydelig bedre enn Hakka, også fordi Nokian solgte kun i Norden, mens dette Korea-merket solgte dekk over hele verden...

Mjææ sa jeg, og da spurte han etter navnet mitt -Hvorfor det spurte jeg -Fordi jeg skal sende over ordren....

 

Hmm... Snakkes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det sies her, "rimelige" dekk og felger, men blodpriser på montering og avbalansering.

 

Og om man leser litt på hjemmesiden deres, så kan det også se ut som om de nærmest farer med løgn :P

 

Goodyear: Et billigmerke produsert i Asia, Pris kvalitet ranking 1-10: 8

 

Hercules: Et godt kvalitetsmerke fra USA/Asia, Pris kvalitet ranking 1-10: beste score 10

 

Roadstone: Et High-end merke fra Korea som bl.a. fabrikkmonteres på en rekke Koreanske biler. Pris kvalitet ranking 1-10: beste score 10

 

Andre annerkjente merker som Vredestein, Toyo, Continental m.f. får konsekvent 5-8 i "kvalitets og prisranking" mens de merkene som Megahjul sannsynligvis importerer selv får beste score : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men var det elkjøp eller en av de fikk smekk for. For de kunne ikke dokumentere at den noen gang var solgt for "veilendene" for den ble satt ned. Og da blir det en fiktiv "før-pris", som ikke er lov.

 

Komplett gjorde også noe som ikke så mange oppdaget...men en PC jeg kikket på kostet 6000...så satte de den opp til 6500 i ei uke, for så å sette ned til 5798,- som ukens tilbud, og reklamere med 11% rabatt. Den er også på kanten, iallefall %'en. Men er jo sånn overalt. Vi blir lurt daglig..!

 

Hvis du tar en titt neste gang du får en såkalt DM fra en av de store sportskjeden i Norge vil du se at bare et fåtall varer har førpris eller veiledende pris selv om varen faktisk er på tilbud. Grunnen er som du er inne på at bransjen tidligere opererte med mange rare førpriser, elektronikk bransjen er et annet eksempel. Begge disse bransjen er full av egne merkevarer (EMV'er) pluss "eksklusive" modeller forbeholdt de ulike kjedene, og i tillegg mye parallellimport av modeller som egentlig ikke er beregnet til Norge men som kun har en bokstav i forskjell i modellbetegnelsen. Begge disse bransjene fikk seg en skikkelig smekk for en god del år siden, og med noen få unntak har de skjerpet seg. Vil anta at aktører som Megahjul med flere får passet påskrevet hvis dette fortsetter siden de mest sannsynlig aldri har solgt, eller kommer til å selge produktene til veil.pris. Noe som i følge lovgivningen er forbudt, og villedende i stedet for veiledende. Nå skal det samtidig sies at importørene/distributørene også har skyld i dette siden mange offentlig går ut med en veil.pris på web.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.