Pulverlakkering av BBS RS, erfaringer??

Anbefalte innlegg

Hei! Driver å restaurerer noen BBS RS 15". Nye ytterringer og skruer er alt bestilt fra Morten Hansen her på forumet ( http://www.mcardesign.no ), og felgene er ferdig glassblåste. Vurderer nå å sende de avgårde for pulverlakkering av senter og "indre felgbane", men er en liten ting som ligger å rusker i bakhodet mitt:

 

Det senterdekselet på BBS RS er såpass tynt at jeg lurer på om ikke dette blir å slå seg i ovnen når pulverlakken bakes? Er jo over 200grader liksom.. : klø :

Firmaet som skal gjøre dette ligger 50 mil unna meg (Il-as.no), så det er liksom ikke bare bare å stikke innom for å høre heller, og å beskrive dette over telefonen blir heller vanskelig tror jeg...

 

Noen med erfaringer?

 

Mycket takk för snasiga svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok veldig fint å få det pulverlakkert, men vær sikker på at fargen du får er 100% slik du vil ha den. Pulverlakkering er litt mer sært enn annen type lakk, og ikke alle lakkfirmaene har sølvfarger som ser like mye sølv ut f.eks. Men det må da være et firma som driver med pulverlakk i nærheten av Tromsø? Hør med f.eks en skilt og reklameprodusent, de bruker gjerne pulverlakk på boards, skilt osv.

 

Edit: Hva betalte du for skruer og muttere forresten? Skal pusse opp mine BBS RS 17" selv snart...

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ann å få dekselet lakkert i noenlunde lik farge, men da må gjerne de som sprøyter prøve seg frem til en lik farge blanding som pulverlakken, siden det ikke er samme fargekode.

Hiver du dekselet inn i ovnen så kan du bare takke farvel til det ihvertfall.

 

Iallefall slik gjorde de på mine felger når de ble pulverlakkerte, og de fant en matchende farge til dekselet også.

 

Er nok ikke noe problem, bare tidkrevende (=$$$).

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ann å få dekselet lakkert i noenlunde lik farge, men da må gjerne de som sprøyter prøve seg frem til en lik farge blanding som pulverlakken, siden det ikke er samme fargekode.

Hiver du dekselet inn i ovnen så kan du bare takke farvel til det ihvertfall.

 

Iallefall slik gjorde de på mine felger når de ble pulverlakkerte, og de fant en matchende farge til dekselet også.

 

Er nok ikke noe problem, bare tidkrevende (=$$$).

 

:)

 

Men nå er vel dekselet til BBS RS i stål? Har selv tilgode å ha opplevd stål som har slått seg pga pulverlakkeringen...

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå er vel dekselet til BBS RS i stål? Har selv tilgode å ha opplevd stål som har slått seg pga pulverlakkeringen...

 

Mvh

EW

 

Ojda,

 

litt, tast, send, tenk her fra min side. haha!

 

Fikk det for meg at det dreide seg om plast. DA ville jeg ihvertfall ikke gjort det!

 

EDIT: Jeg bør kanskje hoppe i senga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå er vel dekselet til BBS RS i stål? Har selv tilgode å ha opplevd stål som har slått seg pga pulverlakkeringen...

 

Mvh

EW

 

http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=1102326&postcount=28

 

Jeg ville ikke sendt de i ovnen... BBS RS sine er i tynnere stål enn RM sine.

RM sine (utenom mutteren i plast seff) overlever fint i ovnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom pulverlakkereren din bruker RAL-farger (som er meget vanlig) skal det ikke være noe problem med at det blir fargeforskjell på felsstjerna og dekselet. Jeg ville nok ha gått for våtlakkering på dekslene, ettersom de (som flere nevner) er meget tynne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok veldig fint å få det pulverlakkert, men vær sikker på at fargen du får er 100% slik du vil ha den. Pulverlakkering er litt mer sært enn annen type lakk, og ikke alle lakkfirmaene har sølvfarger som ser like mye sølv ut f.eks. Men det må da være et firma som driver med pulverlakk i nærheten av Tromsø? Hør med f.eks en skilt og reklameprodusent, de bruker gjerne pulverlakk på boards, skilt osv.

 

Edit: Hva betalte du for skruer og muttere forresten? Skal pusse opp mine BBS RS 17" selv snart...

 

Mvh

EW

 

Har hørt litt rundt, og Il-as er eneste som driver med pulverlakkering i Nord-Norge. Bare snø og rein her opp vettu! :P

Morten skulle ha 1050,- pr. ring, og 1000,- for alle boltene. Dette hadde han på lager :) Prisen blir jo sikkert høyere for 17" da..

 

http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=1102326&postcount=28

 

Jeg ville ikke sendt de i ovnen... BBS RS sine er i tynnere stål enn RM sine.

RM sine (utenom mutteren i plast seff) overlever fint i ovnen.

 

Der var den tråden ja.. Leita litt etter den :P Tror nok det blir til at jeg ikke sender de i ovnen.

 

Dersom pulverlakkereren din bruker RAL-farger (som er meget vanlig) skal det ikke være noe problem med at det blir fargeforskjell på felsstjerna og dekselet. Jeg ville nok ha gått for våtlakkering på dekslene, ettersom de (som flere nevner) er meget tynne.

 

Ok, da får jeg bare høre med han angående dette..

 

Takker for svar alle sammen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peil på hva fargekoden til den originale sølvfargen på BBS RS felgene er? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke førstehånds erfaring med pulverlakking av RM selv, men jeg vet om flere eksempler hvor ting ikke akkurat har gått smertefritt for seg.

 

Senterdekslene har gjerne kommet krøllete hjem fra ovnen (selv om det går ann å få til uten at dette blir resultatet)

 

Videre har det også blitt problemer med å få både ringer og senterdeksler til å passe på felgbanen/senteret fordi pulverlakken har blitt lagt for tykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke førstehånds erfaring med pulverlakking av RM selv, men jeg vet om flere eksempler hvor ting ikke akkurat har gått smertefritt for seg.

 

Senterdekslene har gjerne kommet krøllete hjem fra ovnen (selv om det går ann å få til uten at dette blir resultatet)

 

Videre har det også blitt problemer med å få både ringer og senterdeksler til å passe på felgbanen/senteret fordi pulverlakken har blitt lagt for tykt.

 

Dette er BBS RS felger det er snakk om, og de er jo enda tynnere enn RM i godset. Tror nok jeg, som sagt, skipper pulverlakkering av disse... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er BBS RS felger det er snakk om, og de er jo enda tynnere enn RM i godset. Tror nok jeg, som sagt, skipper pulverlakkering av disse... ;)
Se der ja, sneket seg inn en trykkleif gitt, tenkte på RS ja.

 

Selv har jeg RM, men heller ikke disse har jeg pulverlakkert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt litt rundt, og Il-as er eneste som driver med pulverlakkering i Nord-Norge. Bare snø og rein her opp vettu! :P

Morten skulle ha 1050,- pr. ring, og 1000,- for alle boltene. Dette hadde han på lager :) Prisen blir jo sikkert høyere for 17" da..

 

 

 

Der var den tråden ja.. Leita litt etter den :P Tror nok det blir til at jeg ikke sender de i ovnen.

 

 

 

Ok, da får jeg bare høre med han angående dette..

 

Takker for svar alle sammen! :)

 

 

Ka bredde bestilte du da til den ring prisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka bredde bestilte du da til den ring prisen?

 

Oi! Litt teit av meg å nevne pris uten å nevne ringbredde : flau :

 

Dette var 2" ytterringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.