#1 Skrevet Juni 25, 2008 Hvor stor intercooler er det plass til forran på urs4? 92 modell med r34 aircondition radiatoren.. lurer på å kjøpe denne men vil ikke kjøpe den før eg vet om det er plass til den, må vel sikkert kutte litt i fangeren regner eg med uansett, men det må være plass til den.. rør og slikt lager jeg til selv, bare jeg vet at det er plass til kjøleren. og hvordan er det best å feste den? lengde x høyde x tykkelse 45cm x 23cm x 7,6cm (kjerne) (med rør blir den ca 62cm lang) Noen med forslag eller erfaringer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2008 Regner med at det er R134a du mener når du refererer til radiatoren. 034 har ferdige kit til denne bilen. Oppgi om du har R12 eller R134a. Sjekk 034motorsport.com. Har selv kjøpt dette kitet, men det blir ikke montert før til våren så jeg kan dessverre ikke si noe om passform... Jeg vet ingenting om den intercooleren du har link til, men husk at du mest sannsynlig får det du betaler for. Har selv blitt advart mot billige coolere som du nesten kan se rett gjennom(flow in til flow ut). Etter hva jeg har hørt har disse liten/ingen effekt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2008 ops. ja det var vel R12 da ja, eldste typen... Vet at 034 har kit til denne bilen, derav jeg har hentet målene fra det kittet. Men det står ikke om det er med eller uten rørstussene på sidene.. tenkte å heller lage til selv.. trenger jo ikke ingeniør utdanning for å skjære et hull til 2,5" rør og sveise noen rør... men må vite om det er plass til kjøleren og at det går ann å montere den uten et helvette.. leste en eller annenplass om denne kjøleren, at den senket innsugstemperaturen fra 118grader til 30 grader, mot orginale som hadde rundt 50 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2008 bumpibump? anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2008 det kittet fra 034 er med rørstussene, slange inn ut av intercooler og festebraketter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2008 Jeg hadde planer om det kittet fra 034, men synes det blei litt dyrt.. Bestilte bare en ic og kjøpte no rør.. Den jeg hadde var 520x235x60, da var det mye som måtte kuttes i org fanger (mye i bjelken).. Jeg hadde rs4 fanger, der var det bedre plass, men måtte kutte der å.. Selve monteringen var ikke no problem, måtte lage noen fester bare.. Men dette har vel blitt tatt opp mange ganger, så hvis du søker litt på fmic urs4 så finner du nok litt.. Rask søk: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=97599&highlight=fmic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2008 halve intercooleren er jo bak toppen av fangeren jo? er ikke akkurat optimalt det vel? bare nedre halvdel som får direkte luftgjennomstrømning... er det ikke bedre å heller ha en lang og lav intercooler nederst i fangeren der luften er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2008 Trenger jo ikke montere en annen heller? Den orginale holder ganske langt på effektskalaen... Uansett vil en sånn være mye bedre enn orginalt.. Blir ikke dårligere selvom den er bak endel av fanger'n.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2008 Mikkel: Nei MÅ ikke, men jo kaldere luft, jo bedre, og mye vil ha mer ;-) Fredrik: Kor har du kjøpt din intercooler? ser du sier den er 60mm tykk. finner ingen noen plass som er så tynn... alle eg finner er enten 70mm eller 76mm... og du sier en del kutting, har du flere bilder du kan sende til meg fra da du monterte og hva du måtte kutte og slikt? hadde blitt kjempe glad for det :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 1, 2008 Min kommer herfra: http://www.xo2racing.net/cart/product_info.php?cPath=194_205_1613&products_id=110402 Trur ikke det er så mange som er tynnere.. Jeg kutta mer i fangern for mer luft.. Men send meg en mail add på PM så skal jeg se om jeg finner no flere bilder;) Å ja, det er farge forskjell på fanger der:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 2, 2008 Mye forskjeller på S4 og S6 fanger? Holder på med en S6 om dagen som har frontmontert IC, denne har 300x450x76 som mål på registeret, 2.5'' endestusser rett ut på sidene. Ser ikke ut som det er smidd så alvorlig mye, men trangt er det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 2, 2008 eg vet ikke ka som er forskjell på s4 og s6 fangerene? anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 2, 2008 og noen som vet hvor stor insuget/spjeldet er i diameter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 2, 2008 Jeg har nettopp montert FMIC på min S4... den er 630x320x76mm. Flyttet radiator så lagt mot motor som mulig. ca 4-5cm. Har ikke ikke kuttet så mye i org.fanger jeg. Men litt måtte til. Spes i bjelken. Synes det var mer arbeid med og få på 3" slanger frem til IC. Ikke akurat god plass til de heller. Mye pga jeg har flyttet radiator bakover regner jeg med. Har også ofret klimaradiator da klimakompressor ikke funket alika vel. Så da var ikke det så veldig mye å tenke på. Så for meg MYE arbeid med og tilpasse fanger o.l.... men monterte min på en liten kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 2, 2008 Innløpet på spjelder er ca 72/73mm, 3''(76mm) slanger er akkurat for romslige, mens 70mm er trange å få på, men går med litt vold og vaselin;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 9, 2008 hva er ut fra orginal intercooler da? :-) fått kjøler og diverse slanger og klemmer, så begynner vel å demontere i morgen eller på fredag, skal dokumentere godt hele veien... er 700x235x60 (med endestussene til slutt), så blir en del kapping og herjing.. men hvis noen kan si meg hva utløpet er på orginal intercooler, så vet jeg hva dim jeg skal kjøpe av rør... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...