hvilken bremsevæske er best?

Anbefalte innlegg

Regner med det er mange typer bremsevæske som er bedre en den de skifter på service.

Hva anbefales når bilen skal luftes litt på bane, og hvor mange liter trenger jeg for et skifte på RS2? Tar gjerne i mot tips for skifte. Skal bytte om til stålomspunnede slanger, og tenkte jeg skulle skifte til en bra bremsevæske i tillegg.

Har hørt bye bra om denne fra Castrol:

http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015111&contentId=7028396

lurer og på denne fra Brembo:

http://www.non-stop.no/main.php3?PI=info&PNO=15370

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv bruker jeg kun dot 5.1 væsker og har gode erfaringer med både Comma fra mekonomen og andre tilsvarende. Nå bruker jeg Agip Racing dot 5.1 væska og er fornøyd med den. (Både på orginal bremser og oppdaterte) Jeg husker ikke nøyaktig hvor mye som går med, men jeg klarte meg fint med 1L på helt tomt system og tomme calipere sist. (Med større calipere en RS2)

Så lenge man bruker en væske med riktig spesifikasjon tror jeg det viktigste er å bruke en ny uåpnet flaske og ikke en som har stått halvfull på hylla i 6mnd og trekt til seg fuktighet... Tror ikke det skiller så mye om den heter Brembo, Castrol eller Agip: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal prøve ATE superblue væsken når jeg skal på med de nye bremsene forran. Satser på at den duger! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt og kikket på et annet forum på noen tråder om skifte av bremsevæske på s2/rs2, og noen nevner at man også må lufte clutchen da disse er på samme system...andre steder er det ikke nevnt... hva stemmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri luftet clutchen samtidig. Du må jo selvfølgelig det hvis du vil bytte væska der også, men den er jo langt fra utsatt for temperaturer og påkjenning på samme måte som i caliperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt og kikket på et annet forum på noen tråder om skifte av bremsevæske på s2/rs2, og noen nevner at man også må lufte clutchen da disse er på samme system...andre steder er det ikke nevnt... hva stemmer?

Du trenger ikke lufte clutchen, men det er ingen dum ide' da væsken tiltrekker seg fuktighet og kan forårsake korrosjon. Nippelen for clutchen sitter noe kålete til..

Mengde væske: det er ikke så mange desiliterne på systemet, men det anbefales å flushe hver kaliper med 0.5L, så jeg bruker ca 2L totalt, noe mer hvis jeg lufter clutchen og. Bruker Morris DOT 4 bremsevæske fra Veng.

Anbefaler at du setter trykk på systemet istedenfor gamlemåten med å pumpe pedalen. Hvis du bruker pedalmetoden, ikke tramp pedalen i bånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke lufte clutchen, men det er ingen dum ide' da væsken tiltrekker seg fuktighet og kan forårsake korrosjon. Nippelen for clutchen sitter noe kålete til..

Mengde væske: det er ikke så mange desiliterne på systemet, men det anbefales å flushe hver kaliper med 0.5L, så jeg bruker ca 2L totalt, noe mer hvis jeg lufter clutchen og. Bruker Morris DOT 4 bremsevæske fra Veng.

Anbefaler at du setter trykk på systemet istedenfor gamlemåten med å pumpe pedalen. Hvis du bruker pedalmetoden, ikke tramp pedalen i bånn.

har handla inn 2 liter Castrol Response Super DOT 4 og et slikt sett man monterer på beholderen og på et av dekkene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har handla inn 2 liter Castrol Response Super DOT 4 og et slikt sett man monterer på beholderen og på et av dekkene :)

Det burde funke som gull. Jeg regulerer kompressoren min ned til 25psi, men dekkløsningen gjør samme jobben. Pass på å ikke sette mer enn 30psi på systemet (beholderen tåler mer, men for å være på den sikre siden)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.