#1 Skrevet Juni 26, 2008 Bremseskiver bak på RS2n er såpass slitt at jeg vil bytte dem før EU. De koster 8.000 for 2 skiver. Dette synes jeg er en syk pris. Nesten så det ikke er verdt det. Er det noen som kan gi meg gode råd på hvor skaffe dette til en rimeligere pris. Kreves det spesialverktøy for å bytte klosser/skiver bak på RS2n ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2008 Handle dette på Autotuning i oslo til ca 2-3 tusen kroner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2008 Bremseskiver bak på RS2n er såpass slitt at jeg vil bytte dem før EU. De koster 8.000 for 2 skiver. Dette synes jeg er en syk pris. Nesten så det ikke er verdt det. Er det noen som kan gi meg gode råd på hvor skaffe dette til en rimeligere pris. Kreves det spesialverktøy for å bytte klosser/skiver bak på RS2n ? Hos Autotuning koster de vel ca 1000kr per stykk. Du får også 10% VACN klubbrabatt der. Ikke noe spesialverktøy, men guideplatene er sannsynligvis korrodert, så du må regne med å måtte slipe ned bakplatene på de nye klossene litt, slik at de får beveget seg fritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2008 Ja nå begynner det å ligne noe, 2000,- for skiver, det er jo grisebillig. Hvordan er kvaliteten på disse skivene, de er vel uorginale regner jeg med. Er det egne sko som sitter i calipper til håndbrekk ? og er det bare å stramme på vaieren under bilen for å stramme håndbrekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 26, 2008 Autotuning er vel autorisert porscheforhandler, så det skulle overraske meg om de skivene ikke var originale:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 26, 2008 Ja nå begynner det å ligne noe, 2000,- for skiver, det er jo grisebillig. Hvordan er kvaliteten på disse skivene, de er vel uorginale regner jeg med. Er det egne sko som sitter i calipper til håndbrekk ? og er det bare å stramme på vaieren under bilen for å stramme håndbrekket. Bremseskoene bak på RS2 sitter innvendig i skivas senter på en måte...som en trommelbrems slik jeg har forstått det.. Har liggende noen brukte bakskiver fra RS2 som er borra og skal være ganske bra. Kan sjekke tykkelsen på dem hvis du er interessert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 26, 2008 Er de orginale og er det orginalt med hull i skivene ? Men hvis jeg får nye til 1000.- pr stk som det er bra kvalitet på så spårs det om jeg bare kjøper nye av Autotuning. Skal ringe dit i morgen for å sjekke pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 26, 2008 Er de orginale og er det orginalt med hull i skivene ? Men hvis jeg får nye til 1000.- pr stk som det er bra kvalitet på så spårs det om jeg bare kjøper nye av Autotuning. Skal ringe dit i morgen for å sjekke pris. Er ikke originalt med hull i de mener jeg, Vet ikke hvilket merke dette er. Kan sjekke de på lørdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 26, 2008 jeg kjøpte også skiver til min rs2 hos autotuning. bra kvalitet og til en grei pris. en annen ting jeg kan si om de er servicen der også. den er helt strålende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 26, 2008 Bestilte skiver bak til rs2en min for leenge siden fra autotuning.., har aldri sett noe til dem.. men de til 2-3k er ikke originale, men det er bra sort.. hullborrede.. Zimmermann er merket.. Hos Autozentrum Sport betalte jeg 2800kr for 2stk originale Big Reds skiver til min (foran da).. synes ikke det var noe upris for de skivene.. Fikk de et par dager etter jeg bestilte dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 27, 2008 ^Zimmermann er vel lisensiert hos porsche og brukes originalt. Hadde både zimmermann og porsche delenr på de jeg kjøpte i tyskland. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 27, 2008 Da har jeg bestilt meg skiver bak. Pris pr skive hos Autotuning ble ca 650,- og det er Zimmerman tilsvarende som orginale, men er ikke pakket i eske det står Porsche på. Det er jo helt utrolig billig. Mener jeg betalte ca 1200 pr skive bak på S4n, på Mekonomen. Må helt klart finne andre steder å handle deler til RS2n enn hos Audi. Det er nesten så jeg vurdere å anmelde Audi for svinelforsøk når de er så frekke at de forlanger 8000 for noe de sikker ikke betaler mer enn 500 kr. inn for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...