Clutchjustering Golf 3 1.4?

Anbefalte innlegg

Lillesøsteren til en kamerat eier en Golf 3 1.4, 1995 modell. Kameraten min har da selvfølgelig fått jobben med enkle serviceting, og spør da meg om råd...

Clutchen på denne Golfen tar helt nede i gulvet, og det er litt tungvint å kjøre med, sies det. Kan vaieren på denne justeres, eller er det automatisk justering slik som på 1.8-literen? Jeg husker nemlig fra Ventoen min mor eide, at det var automatisk justring på Ventoen, men vaieren på denne Golfen ser anderledes ut.

Haynes-boka har jeg lånt vekk, og elsa har ingenting om verken clutch eller gir, merkelig nok? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lillesøsteren til en kamerat eier en Golf 3 1.4, 1995 modell. Kameraten min har da selvfølgelig fått jobben med enkle serviceting, og spør da meg om råd...

Clutchen på denne Golfen tar helt nede i gulvet, og det er litt tungvint å kjøre med, sies det. Kan vaieren på denne justeres, eller er det automatisk justering slik som på 1.8-literen? Jeg husker nemlig fra Ventoen min mor eide, at det var automatisk justring på Ventoen, men vaieren på denne Golfen ser anderledes ut.

Haynes-boka har jeg lånt vekk, og elsa har ingenting om verken clutch eller gir, merkelig nok? :confused:

skift språk på elsa til engelsk evt. tysk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polo motoren dette ja?

Er ganske sikker på at det er automatisk stramming ja, så da kan det være nok å bytte vaier: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skift språk på elsa til engelsk evt. tysk

Står på engelsk allerede. Skal prøve å skifte til tysk og se om noe dukker opp.

Polo motoren dette ja?

Er ganske sikker på at det er automatisk stramming ja, så da kan det være nok å bytte vaier

Ja, det er den lille motoren. Jeg ville tro at det var snakk om automatisk stramming, men vaieren så totalt anderledes ut i forhold til 1.8 ventoen som min mor eide tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.