#1 Skrevet Juni 26, 2008 Monterte hengerfeste med tilhørende ledningsnett på A4en.. Når jeg bruker hengeren så kommer ESP lampa på i dashen? Må jeg inn og fortelle bilen at jeg har montert hengerfeste? Går det greit og kjøre med det sånn en stund? har ikke tid på verksted ennå.. Eller er det noe annet på elektronikken som har vondt? Eller er det bare at bilen ikke har ESP inne? Bilen er chippa men vet ikke om det har noe og si? Er litt grønne på elektronikken på nye biler, og instruksjonsboken er på tysk.. så derfor disse spørsmålene.. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2008 Tipper den skrur av ESP fordi hengeren blir en ekstra 'dings' den ikke skjønner hvordan den skal handle, og da er det like greit å skru av hele dritten? Vet ikke om du kan justere noe i Vag-com for å fikse dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2008 Virker som feil i monteringen et sted. Jeg har fabrikkmontert i min, ingen deaktivering av ESP der. Det skjer heller ikke i brodern sin 04 A4 B6 hvor vi har ettermontert hengerfeste (kan ikke huske at vi måtte omprogrammere noe etter montering heller). Sjekk med vag-com i ABS/ESP modulen, det er nok en feilmelding der. Det er nok ikke noe farlig å kjøre med bortsett fra at ESP ikke fungerer når den lyser da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2008 Virker som feil i monteringen et sted. Jeg har fabrikkmontert i min, ingen deaktivering av ESP der. Det skjer heller ikke i brodern sin 04 A4 B6 hvor vi har ettermontert hengerfeste (kan ikke huske at vi måtte omprogrammere noe etter montering heller). Sjekk med vag-com i ABS/ESP modulen, det er nok en feilmelding der. Det er nok ikke noe farlig å kjøre med bortsett fra at ESP ikke fungerer når den lyser da. ok.. husker du hvor du kobla inn bremselysa bak.. den røde/svarte ledningene som skal kobles til bak.. koblet du den mot bremselysene på baklysene eller koblet du den til bremselyset som går i bakluken? hvis du skjønner hva jeg mener? Fargekoden stemte ikke med koblingsskjemaet jeg hadde.. der sto det at jeg skulle koble innpå rød/svart med Svart/rød og den finnes ikke hos meg bare rød/svart.. Ellers så skal alt være rett.. tror jeg: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2008 Husker ikke så detaljert, det er mange måneder siden. Mener å huske at ting stemte ganske bra i forhold til skjemaet som fulgte med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...