Fjerne automatiske kjørelys på 94 Passat

Anbefalte innlegg

Hei! Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noen tråder for hvordan en fjerner automatiske kjørelys på min 94 Passat, eller andre eldre Volkswagen.

Er ikke lenger påbudt at norske biler skal ha automatiske kjørelys, selv om det er påbudt å kjøre med lys hele døgnet. Ser derfor etter en måte å fjerne dette på min bil. Regner med at det bare er en ledning som må fjernes/et rele som skal byttes, eller noe sånt?: klø :

Synes ihvertfall det er passe unødvendig at all instrumentbelysningen inni bilen er påskrudd på dagtid.:confused:

Noen som har gjort dette/har peil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert mulig, tror det er noe releer osv som styres av tenninga.. Men hvorfor gidde å bry seg med det? Bare å dimme ned lyset hvis det blender deg om dagen :P Ser på det som en kjekk ting jeg, da slipper jeg å tenke på å skru på lysa...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt automatiske kjørelys på alle bilene mine, og på passaten min nå så er det ikke det. og jeg synes det er helt topp. kan skru av alt lyset på bilen når som helst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt automatiske kjørelys på alle bilene mine, og på passaten min nå så er det ikke det. og jeg synes det er helt topp. kan skru av alt lyset på bilen når som helst.

Helt enig! Synes bare det er så jævlig knotete at jeg skal være nødt til å dra ned dimmeren før å få bort instrumentbelysningen. Dessuten synes jeg det er så teit at man skal være nødt til ha på lysene hele tiden sålenge tenningen er på...

Hva hvis man foreksempel skal la bilen stå en liten stund med tenningen på, f.eks hvis man driver å feilsøker på det elektriske anlegget? Baklys, dash-lys osv, er jo fortsatt på når man slår over til park-lys?

Føler at denne valgmuligheten veier opp minst 100 ganger mot at jeg sipper å bevege hånda 10 cm for å skru på lysene når jeg setter meg inn i bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.