#1 Skrevet Juni 27, 2008 Lurer på hvilke olje jeg skal bruke til passaten min? Det lille jeg skjønner av det tyske serviceheftet, er at det er brukt longlifeolje. Noe jeg også har brukt på de to siste oljeservicene. Men siden jeg ikke har samvittighet til å kjøre 30000km mellom hvert skift, er det da like greit å bruke vanlig syntetisk olje? Å skifte hver 15000? Eller er en kombinasjon det optimale?? Altså longlifeolje hver 15000?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2008 jeg bruker castrol på min. fås på thorshov bilrek. og der har du 10% rabatt i tilleg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2008 jeg bruker castrol på min. fås på thorshov bilrek. og der har du 10% rabatt i tilleg. Ok. Takk. Men bruker du longlife da eller?? Skifter du hver 15000km?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2008 nei, jeg bruker castrol sin racing serie. tror det er 10W-50 og jeg skifter på hver max 5.000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2008 Hvis bilen er utrimmet eller kun chiptrimmet bør du holde deg til olje med VW 503.00 (eller 504.00 på nyere motorer) spec. Ikke noe poeng i å gå for API xxW-50 (eller mer) olje med mindre du "bor" på banen. Til normal bruk vil tykk olje (tykkere enn det VW anbefaler) bare gi økt bensinforbruk og mer slitasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...