Problemer med temperaturen i kupé

Anbefalte innlegg

Har merket den siste tiden at temperaturen på luften som blåses ut i bilen ikke alltid er riktig i forhold til hva som er satt på klima.

 

Har også hørt mange klikke lyder fra spjeld (antageligvis) lenge etter at bilen er stoppet.

 

Har følgende feil fra VAG-COM:

 

2 Faults Found:

01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

 

Feil nummer 2 ble slettet uten å returnere med det første.

 

Feil nr 1 er permanent og jeg har gjennomført grunninnstilling av spjeld uten at dette hjalp.

 

 

Noen som har tips til hva som må byttes (jeg antar det er snakk om G221) og eventuelt feilsøkes videre?

Jeg regner med at det er en knotete jobb å bytte disse actuatorene...

 

Noen som kan hjelpe med VAG nummer på Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)

(Snakker om en 2002 A4 1.9 TDi Avant Quattro).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen?

 

Jeg finner motor V159 for høyre side, men hva er egentlig G221 og hvor sitter den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant det tilfeldigvis selv i Elsa...

 

Right temperature flap control motor -V159

With right temperature flap control motor potentiometer -G221

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med VAG part number på "Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)"

(Snakker om en 2002 A4 1.9 TDi Avant Quattro).

 

Og for å svare meg selv, til hjelp for eventuelt andre som lurer på det samme: 8E1820511A

 

Denne plastikkmodulen består av 1 stk motor og 1 stk potensiometer (giver).

 

Jeg observerte at motoren ikke klarte å bevege staget til spjeld noe særlig og demonterte modulen.

Staget til spjeld beveget seg fritt og dermed konkluderte jeg med at feilen lå i selve modulen.

 

Modulen ble åpnet og demontert. Jeg tvangskjørte motor med 12V ekstern spenning og den fungerte fint.

Gikk over de beveglige delene i modulen slik at jeg var sikker på at de kunne bevege seg fritt.

 

Modulen ble satt sammen igjen og montert på plass i bilen.

Brukte så VAG-COM til å slette feilkoder og grunninnstille spjeldene på nytt.

 

Nå fungerer alt og alle feilkoder er borte.... vet ikke hvor lenge det vil fungere uten feil, men det er vel verdt et forsøk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.