lage nye koblinger på bensinrør

Anbefalte innlegg

Gjelder Audi min 80 B4 som jeg har tatt vekk k-jet på. batteriet er også fjernet, og da skulle jo bensinrørene vært kortere pga. de ligger under batterikassen.

Noen som har forslag til flenseverktøy eller presskoblinger av noe slag?

Ny007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har flensekit, samme som man mekker bremserørnipler med... Men er dette stålrør og ikke kobber er det et hellsikken å få de kon'ene til å bli tett.

Evt går jo en 8mm drivstoffslange fint utenpå disse rørene så kan jo kappe de og sette på etpar slangeklemmer pr rør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan selvfølgelig sette på gummislanger med klemme, men tenkte liksom å gjøre det litt "ordentlig"...

Tror det er stålrør, men hva biltema har hjelper meg ikke stort uansett her oppe i nord..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller rive vekk de gamle rørene og kjøpe stålomspunnede fleksible slanger fra Tess som du får de til å presse koblinger på.

Gjorde det på min. Kom på ca 6 hundre.

Brukte forresten sånne stålgreier med gummi på for å feste slangene i de originale festepunktene under bilen. Det vart krute godt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer vel kanskje til å bruke noe snittringkoblinger. har ikke riktig satt meg inn i disse AN greiene enda, men de funker kanskje ikke på stålrør uansett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer vel kanskje til å bruke noe snittringkoblinger. har ikke riktig satt meg inn i disse AN greiene enda, men de funker kanskje ikke på stålrør uansett..

Snittringskoblinger fås i andre gjenge/kon-typer enn AN også, feks Swagelock som Tess/Hydroscand selger er mye samme, med mange muligheter for å komme over til det du skal koble deg på til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en litt gammel tråd! men fuker disse snittring koblingene på stål bensin rør?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en litt gammel tråd! men fuker disse snittring koblingene på stål bensin rør?

Funker utmerket;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres bra ut ;)

Du husker ikke tilfeldig vis hvor store org bensinrør det er på s2? hvor mye hk holder org rør til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne opp en tur da jeg har ett spørsmål

Hvor store er bensinrørene på s2? og hvor mange inch er disse? vil 5/18inch passe på de ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.