Lys og symboler i dashbord/instrumentpanel på S6 C4

Anbefalte innlegg

Noen som har oversikt over alle lys og symboler i dashbord/instrumentpanel på en S6 C4?

Har ikke noe instruksjonsbok til bilen.

Trenger å vite hvor oljelyset skal være?

Dette lyser ikke når eg slår på tenningen, regner med pæren er gåen eller at det er brudd på en ledning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har oversikt over alle lys og symboler i dashbord/instrumentpanel på en S6 C4?

Har ikke noe instruksjonsbok til bilen.

Trenger å vite hvor oljelyset skal være?

Dette lyser ikke når eg slår på tenningen, regner med pæren er gåen eller at det er brudd på en ledning.

er det ikke håndbrekksymbolet som lyserrødt da? oljelampa er i allefall i den lille "feilmeldings" displayet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oljelampa er i allefall i den lille "feilmeldings" displayet

Det mellom turteller og speedometeret eller det litt lengre til høyre?

Litt "ny" når det gjelder disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den som er mellom spedometeret og turtelleren ja:) det lyser ei lita oljekanne vist det er lite olje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den som er mellom spedometeret og turtelleren ja:) det lyser ei lita oljekanne vist det er lite olje

Ok! Takker!

Men skal ikke det lys når en slår på tenningen også før en starter bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei skal nok ikke det. er den (p) som lyser når jeg vrir om tenninga, og 2 andre lamper tror jeg. men vist du trykker inn den lille pinnen helt til venstre i instrumentene i et par sekunder, den dimme greia. så får du se alle symbolene som er i den lille boksen

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger inn et kjapt spm her jeg... må man ut med dash om man skal stille klokka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei skal nok ikke det. er den (p) som lyser når jeg vrir om tenninga, og 2 andre lamper tror jeg. men vist du trykker inn den lille pinnen helt til venstre i instrumentene i et par sekunder, den dimme greia. så får du se alle symbolene som er i den lille boksen

:)

Ok! Takker for oppklarende svar. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokken stilles ved å trekke ut og vri på knotten lengst til venstre om jeg ikke husker feil, er vel den som stikker ut mellom temperaturmåler og turteller.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

knotten lengst til venstre ja, bare å vri den til høyre.

slenger inn et spm jeg også; Jeg bytta brems klossene her på fredagen, og da forsvant den gule bremsfeilmeldinga. men jeg har den røde ringen med !.

Hva er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

knotten lengst til venstre ja, bare å vri den til høyre.

slenger inn et spm jeg også; Jeg bytta brems klossene her på fredagen, og da forsvant den gule bremsfeilmeldinga. men jeg har den røde ringen med !.

Hva er det?

Det kan være at du har lite servo eller bremsevæske. Ellers så dukker den opp når det er for lite trykk i en eller annen gass ting som har sammenheng med bremsene. Hvis den slukker etter noen sekunder, så er det ikke noe problem, men hvis den fortsetter å lyse mens du kjører kan du miste forsterkning på bremsepedalen. Det er sikkert noen som kan forklare det her bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at du har lite servo eller bremsevæske. Ellers så dukker den opp når det er for lite trykk i en eller annen gass ting som har sammenheng med bremsene. Hvis den slukker etter noen sekunder, så er det ikke noe problem, men hvis den fortsetter å lyse mens du kjører kan du miste forsterkning på bremsepedalen. Det er sikkert noen som kan forklare det her bedre.

Hehe, ja når bilen står litt skrått nå ser det ut som om det er lite bremsevæske faktisk.( men dette vil da komme opp i beholderen ijenn når jeg skifter bremser bak!)

Men ja den slukker etter en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og husk at disse instrumentene også er fæle til å komme med feilmeldinger og andre mer ellem indre hyggelige budskap! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja når (i) kommer fram når der er lite servoolje eller bremseveske. og så kommer den fram når bomba er gåen. da rykker det i bremsene ved lav oppbremsing noen ganger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja når (i) kommer fram når der er lite servoolje eller bremseveske. og så kommer den fram når bomba er gåen. da rykker det i bremsene ved lav oppbremsing noen ganger

Bombe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjennes ut som om abs'n kommer når jeg stopper helt opp.? kjansje på tide med på fyll da:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bombe?

søk på bremseakumulator (tror det er riktig skrevet:P og bomba her på forumet, finner masse da

min er gåen, er en klomp med noe trykk greier inni. det er den som gjør slik at vist bilen slår seg av i 200 så har du fortsatt bremser. og så slår abs'n seg inn i utide ved bremsing vist den er gåen

er måter og teste tilstanden på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjennes ut som om abs'n kommer når jeg stopper helt opp.? kjansje på tide med på fyll da:p

da er det nok kanskje bomba:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det nok kanskje bomba:)

Så når jeg drar får å bestille en bomba, vet de da hva jeg mener: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det riktig at "break light" meldinga skal lyse helt til du bruker bremsen en gang?. Det er på en S6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det riktig at "break light" meldinga skal lyse helt til du bruker bremsen en gang?. Det er på en S6.

ja.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det denne jeg trenger!?

passer denne på s6'n?

03538.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, sånn ser den i hvertfall ut!

Synes å huske en tysker som solgte de grisebillig.. Søk på noe med 10v eller 20v eksos, husker ikke helt i farta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grisebillig og grisebillig:P den koster 800kr+ frakt fra en i tyskland:) jeg må bestille meg en om noen dager. i norge koster den vell 1200-1300?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.568.- + frakt på norskbildelsenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.