Anbefalte innlegg

Der to plater er falset sammen og det har begynt å ruste - er det i det hele tatt NOE som kan fungere for å holde det rustfritt? Det er snakk om falsen nederst på en dør.. Ny dør er hinsides dyr og "alt" brukt man finner er også mer eller mindre rustent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det eneste jeg har sett er at folk har smurt "pent" på karosseri kitt før det ruster. for og jevne ut kantene, slik at det ikke kan legge seg vann osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg tenker noe i retning f.eks. Brunox for utvendig forsegling, karosserikitt oppå der og så Owatrol på innsiden slik at det kan renne "nedi" og trekke godt inni falsen. Da burde det vel forhåpentligvis holde en stund, selv i saltlake?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja karosserikitt tåler saltlake i allefall, er vell dærfor de har brukt det også tror jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der to plater er falset sammen og det har begynt å ruste - er det i det hele tatt NOE som kan fungere for å holde det rustfritt? Det er snakk om falsen nederst på en dør.. Ny dør er hinsides dyr og "alt" brukt man finner er også mer eller mindre rustent.

 

Minst mulig jobb er jo å bruke kjemi.

Spray på Fero-bet eller noe lignende og la det virker.

Deretter noe sink basert guffe for deretter grunning og lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel an å vaske bort rust med noe syre. Men faren er jo at det ligger igjen syre nedi etterpå, og da får en jo syreskader i stedet for rust, og da er ne jo like langt.

Vaske litt først med rent vann for å slylle bort salt, som det garantert er inni der. Så reduserer du sjansen for at det skal ruste om det etter forsegling skulle komme fuktighet nedi der. Salt trekker jo også til seg fuktighet (hygroskopisk), så blir jo i tilfelle dobbel fortjeneste dette.

Få det tørket skikkelig etterpå, type trykkluft/støvsuger og varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.