#1 Skrevet Juni 28, 2008 Hallo Har nettopp blitt kontakta av en hysterisk mor, ettersom det er en ulyd/skrapelyd som oppstår et par sekunder når man setter i gang i revers. Det er ikke en lyd å høre når man setter i gang framover. Lyden er metallisk og høres ut som at den lages av et tynt deksel. Nå har jeg aldri hatt fra hverandre motor/gear på en slik bil (1,6 105HK 801-blokk. Hydraulisk clutch), men om det er noenlunde likt som på Einser har jeg en mistanke om at dekslet som sitter over festeboltene til trykkplata kan lage disse lydene (om det er løst/ute av stilling). Eller er det mer en G60-lignende løsning på denne bilen? Har f.eks. en fyr som Bent Owe (eller andre her som jobber på Møller) vært borti lignende problematikk? Som vanlig ble det stor skuffelse for at jeg ikke bare kunne feste en klips/skru inn en skrue og så er problemet løst. Terskelen for å skru i fra hverandre denne bilen er for min del høy. Men det hadde vært fint å fått litt greie på om jeg er inne på noe fornuftig:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2008 Vet ikke om det har noen sammenheng men tidlige 4'er 1,6 girkasser har jo en svakhet så de ryker helt etterhvert. Er en del tråder om det her fra før. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=92348&highlight=girkasse+1%2C6 Mulig det er noen tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2008 Har allerede kikka der, men takk for tipset. Dette er en 801-blokk (Polo-motor) med dertil svakelig Polo-gearkasse. Da jeg kjørte bilen seinere i dag var det ingen lyd. Så da sover jeg godt i natt i alle fall;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...