#1 Skrevet Juni 28, 2008 sitter å søker litt her, men fant ikke helt det jeg lette etter. Er alle K26 turboer like i størrelse? vet de kom med olje/vann og bare oljekjøling, er det dette som er forskjellen på de? og passer de rett på en AAN motor, tenker da både med flens og vann/olje rør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2008 sitter å søker litt her, men fant ikke helt det jeg lette etter. Er alle K26 turboer like i størrelse? vet de kom med olje/vann og bare oljekjøling, er det dette som er forskjellen på de? og passer de rett på en AAN motor, tenker da både med flens og vann/olje rør? om dei er like i størrelse vet jeg ikke, men dei er bolt on på manifold og downpipe. Vann/oljekjølt har jeg ikke peiling på, men det er ivertfall ikke bolt on på en 3b med kun oljekjølt da flensen på olje in er litt større en på en orginal turbo. oljeretur er jeg ikke sikker da jeg ikke husker hvordan jeg gjor det der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2008 ok, tenker på en Olje og Vannkjølt K26, om den vil passe på en AAN. noen som vet det? eller blir det kluss med olje og vannrør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2008 ok, tenker på en Olje og Vannkjølt K26, om den vil passe på en AAN. noen so mvet det? eller blir det kluss med olje og vannrør? jeg tipper at det ikke passer 100%, må nokk modde litt. Men det er jo det som er sjarmen med litt oppgraderinger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2008 Da jeg undersøkte trimmuligheter for 10VT virket det som at K26 var kapabel for inntil 1.0~1.1 BAR, mens K24-7000 kun ga 0.9. Dog er K26 eldre design og treger spoolup enn K24... Finnes sikkert et hav av forskjellige oppsett på K26 og dog. Sjekk SJM Autotechnik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2008 Da jeg undersøkte trimmuligheter for 10VT virket det som at K26 var kapabel for inntil 1.0~1.1 BAR, mens K24-7000 kun ga 0.9.Dog er K26 eldre design og treger spoolup enn K24... Finnes sikkert et hav av forskjellige oppsett på K26 og dog. Sjekk SJM Autotechnik. jepp. jeg kjørte på 1.5bar med både k26 og k24 7000 ¨på 3b`en min, med samme oppsett. gikk ivertfall vesentlig bedre med k26`en. Med k24`en var maks laddetrykk på 2800rpm mens med k26`en var maks oppnådd på 3200-3300rpm. Men k26 holdt 1.1bar på rødstrek mens k24 hadde 0.6 på rødstreken. Vesentlig forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2008 K26 fra mc-motoren (olje og vannkjølt) er bolton på 3b/aan/aby. De fleste K26 til salgs på bruktmarkedet kommer fra eldre 100 turbo. Det finnes også en enda eldre versjon, som er bare oljekjølt og som jeg tror kommer fra KG-motoren. Det finnes også en K26 versjon som ble brukt på Porsche på 80-tallet, usikker på hva som skiller den fra de andre, men disse florerer det ikke av. 300-330hk på rundt 1,5bar med (olje og vannkjølt) K26 går fint, men det beste er at snurra holder trykket bedre på høye turtall som Ole Johnny skriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2008 ja, savner litt høyrere trykk på høyt turtall, så da prøver jeg å få tak i en Olje og vannkjølt K26 K26 fra mc-motoren (olje og vannkjølt) er bolton på 3b/aan/aby. olje og vann rør passer rett på AAN? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 28, 2008 Her har du en liten oversikt over KKK turboer........... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 28, 2008 Her og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2008 olje og vann rør passer rett på AAN? Såvidt jeg har skjønt, ja. Hadde jo K26 på min 3b iaffal, der var alt standard. Ellers var linken til Kristian over her veldig informativ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 30, 2008 har nå fått tak i en K26 fra USA.. skal brukes på en orginal AAN, er det bare å klaske på turboen å kjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 30, 2008 Jepp, null problem. Kjørte selv med K26 og 3" eksos mens jeg ventet på nytt program til min 3b. ES har 300 og 330hk program til aan/3b med k26 og større eksos. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 30, 2008 okei, blir nok en liten forbedring da, RS2 manifold + K26 =) men den vakum tappen på kompressor delen på K24 turboen, som ikke er på K26, bare å gjenge opp til nippel på den "uthevinga" på K26? (samme sted som nippelen sitter på K24) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 30, 2008 okei, blir nok en liten forbedring da, RS2 manifold + K26 =) men den vakum tappen på kompressor delen på K24 turboen, som ikke er på K26, bare å gjenge opp til nippel på den "uthevinga" på K26? (samme sted som nippelen sitter på K24) jepp. mener å huske at gjengestigningen var 1/8 ntp uten å si det helt sikkert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 23, 2009 (endret) En kompis av meg og jeg har skrudd på min bil idag, etter jeg har gått til innkjøp av en K26 med bare oljekjøling. Denne ser faktisk større ut enn vanlige K26'r med både olje og vannkjøling, men flensene på olja var IKKE bolt-on på en AAN S6. Endte med at vi måtte lage en ny flens som var tilnærmet lik den på K26'n. Skal fortsette å skru imorra, så får vi se. Men denne var ihvertfall IKKE bolt-on når det gjelder oljekjølinga/returen. Etter størrelsen å bedømme burde den vel klare over 350hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 28, 2010 En liten oppdate: For å få en K26 vann/oljekjølt til å passe på en AAN, så må de 6 boltene på eksosdelen på turboen løsnes og senterdelen må vris, dette kan sitte så vær tolmodig. en annen ting er nippelen til N75 som sitter på kompressordelen på K24 som ikke sitter på K26, her må man borre hull og gjenge opp med M10x1 så det er en ganske grei jobb alt i alt. så et lite spm fra meg: På min K26 fra Usa var det rødt skilt på turboen, vanligvis er dette blått? er det noen forskjell på turboene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 28, 2010 Har også rødt skilt på min K26 turbo som kun er oljekjølt, og såvidt meg bekjent så betyr dette at den er overhalt/ombygget hos et KKK godkjent serviceverksted.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 28, 2010 Akkurat. min er dog en olje/vann kjølt. den er værtfall HELT tight! så da kan den kansje å vært overhalt en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 29, 2010 Noen som har noen formening angående effektuttak av en med vann/olje kontra en med bare olje? Har en kompis som kjører med en ny K26 med vann og olje kjøling, og min går iallefall ikke dårligere på samme trykk. Heller motsatt har jeg fått inntrykk av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 30, 2010 Fant nylig denne: http://mtsonline.mt.funpic.de/turbolader.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...