Passat 3BG. Klunkelyd og knirking etter senk!!

Anbefalte innlegg

Da tror jeg at jeg muligens har funnet kilden til knirkinga!!

På de orginale demperne så har man jo disse støvbeskytterene som man setter over på de nye demperene. Når vi tok på disse var de veldig trange og få på. Og det laget en gnisselyd (gummi mot metall) når vi tredde den på.

Og i dag når jeg sto forran bilen og presset den opp/ned, laget det akkurat samme lyden og den kommer ganske langt oppe høres det ut som.

Kan det rett å slett være den som ikke sitter skikkelig nedpå?? Og at dette muligens vil bli bedre etter litt kjøring?

Edit: Sjekk denne tråden: Se siste innlegg. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54731&highlight=knirkelyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg muligens har funnet kilden til knirkinga!!

På de orginale demperne så har man jo disse støvbeskytterene som man setter over på de nye demperene. Når vi tok på disse var de veldig trange og få på. Og det laget en gnisselyd (gummi mot metall) når vi tredde den på.

Og i dag når jeg sto forran bilen og presset den opp/ned, laget det akkurat samme lyden og den kommer ganske langt oppe høres det ut som.

Kan det rett å slett være den som ikke sitter skikkelig nedpå?? Og at dette muligens vil bli bedre etter litt kjøring?

Edit: Sjekk denne tråden: Se siste innlegg. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54731&highlight=knirkelyd

Noen som har noen formening om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen formening om dette?

Ja,det er nok de som lager lyden. Jeg har hørt dette i fra andre som har montert FK på Passat 3BG. De er nok litt trange så de lager den "gnikke" lyden når de blir flyttet på,prøv og smør inn denne med fett etc når du monterer de,evt prøv og lag de litt større med Dremel elns. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,det er nok de som lager lyden. Jeg har hørt dette i fra andre som har montert FK på Passat 3BG. De er nok litt trange så de lager den "gnikke" lyden når de blir flyttet på,prøv og smør inn denne med fett etc når du monterer de,evt prøv og lag de litt større med Dremel elns. :)

Takker for svaret Tom :) Rart det kun er på den ene demperen lyden kommer. Men skal få demontert og smørt opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, fikk nettopp senka kjerra mi og, da 50mmm fremme (og 40 bak), etter senk fikk jeg og denne beskrevne knirke/klunke luden(bare på førersiden). Hos meg er det ikke konstant men kommer litt te og fra. Jeg har fått et hot tips om at dette "garantert" er stabstagsforingen(e) som har røket etter å ha fått endret sliteområde. Har ikke sett på problemet enda så om det er dette som lager lydene er usikkert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man senker skal man løsne på alle foringene og sette den i den nye posisjonen slik at foringene er slakk når bilen står normalt etter senk. Om ikke dette gjøres kan foringene begynne og lage lyder og fort bli slitt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.