Anbefalte innlegg

Bruttern har en gte som han sterkt ønsker det "lille ekstra" i. Vi har sett på kammer og det ser ut som det kan bli den 272 gate/sport kammen fra Veloxmotor. Noen som har andre og flere ideer? Tanken med det første var ikke motorbytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruttern har en gte som han sterkt ønsker det "lille ekstra" i. Vi har sett på kammer og det ser ut som det kan bli den 272 gate/sport kammen fra Veloxmotor. Noen som har andre og flere ideer? Tanken med det første var ikke motorbytte.

 

Grenrør, effektannlegg.. Litt mer luft.. OGså kammer som du sier! Så kan du justere opp innspruten litt. Men etter hva jeg har hørt så får du endel mer med kammer og eksos/luft.. Meget merkbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Portet topp er vel heller ingen uting.... Hør med Veloxmotor hva han mener.

Er jo temmelig stø på dette med sugetrim :).

Eller kjøp hans gamle motor( Vet du sa ikke motorbytte men )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg driver å bygger en 80q gte nå.. vinterbil... kjørte mercedes 230te forrige vinter.. den var udugelig på vinterføre...

 

Setter i 1.8 16v motor med hjemmelagd grenerør og innkorta s4 innsug osv... kjøpte bilen med rast motor...

så vi får se om den blir no tess så kan jeg gi det tips etter det. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porting er den enkeltoperasjonen som gir desidert mest effektøkning! Dette krever selvsagt at du tar toppen av, noe som egentlig ikke er så mye arbeid. Velox Motor har til tider ferdig portede topper inne til rekkefirer og femmer, slik at man ved betilling får den nokså fort.

Trimkam er et must etter porting. Dette gir også bra effektøkning uten porting, da alt etter valg av kam. 266 til 276 graders kam er godt egnet på original motor. Siden du har K-Jet bør du ha en kam med lobeseparasjon rundt 110 og 112 grader. Ved mindre enn dette kan du få en svært rufsete tomgang.

Vurdering av to doble Webere kommer man ikke utenom ved trimming/etter porting. Disse har et effektpotenisiale mye over det originalsprutet kan levere, samtidig vil man få en enorm gassrespons og et veldig bra moment på lavt turtall. Ved bruk av gassere er valget av kam et helt annet enn ved bruk av K-Jet!

Grenrør gjør underverker, men da helst på en trimmet motor. Dette er imidlertid ikke enkelt å få tak i til Audi 80 (rettstilt motor). Om du kommer over noen serieproduserte 4-1 grenrør til akseptabel pris så skrik ut ;)

 

Men ja. Om du kun er interessert i det lille ekstra og ikke vil legge ut mye penger eller arbeid på dette, da er trimkam det mest fornuftige valget. 272 grader er et bra valg! Jeg satte inn en 272 graders kam i min 2.3E (KE3-Jet) og fikk en målt effektøkning på 25 hk. Meget fornøyd ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruttern har en gte som han sterkt ønsker det "lille ekstra" i. Vi har sett på kammer og det ser ut som det kan bli den 272 gate/sport kammen fra Veloxmotor. Noen som har andre og flere ideer? Tanken med det første var ikke motorbytte.

 

Kan han ikke få lån 20v din ?hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips gutter!! Da blir det noe overhaling av topp og grovere kam og medfølgende grenrør:)

 

Kan han ikke få lån 20v din ?hehe

 

Hva skal jeg bruke da?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.