#1 Skrevet Juni 29, 2008 Nå har jeg iallfall funnet ut hvorfor bilen min lader 0,1-0,2 bar!! Jeg og en kamerat skrudde ut turboen i går for å se om vi kanskje kunne finne en feil med wastegaten som vi kunne fikse.... Wastegate-lokket inni turboen var vekk! Det var blitt blåst inn i katalysatoren. Jeg har kjørt med turbotrykk rett i eksosen istedet for å få matet det inn i motoren. Dessusten hadde turboen to ganske seriøse sprekker i godset, så den er ubrukelig rett og slett. Heldigvis kan jeg få lånt en k03 inntil videre, men det jeg lurer på nå: Hvor selges det billige k03 eller k04 turboer? Kopi eller originalvare har ingenting å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2008 k03 kopi finner du vel på biltema om prisen er viktigst.. evt. så får du tak i overhalte bytteturboer fra minst 1 firma her i norge.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2008 Men hvordan får du turbotrykk i eksosen?? Finnes vel en haug med brukte k03er som har blitt bytta ut til fordel for k04 her på forumet.. Evt bytteturbo fra GIK,men siden eksoshuset ditt er sprukket så tviler jeg på du får innbytte på den.. Biltema hadde jeg ikke hatt nerver til å i det hele tatt tenke på å kjøpe,finnes mye taiwan dritt ute å går som til ende KAN føre til større ras.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2008 Men hvordan får du turbotrykk i eksosen??Finnes vel en haug med brukte k03er som har blitt bytta ut til fordel for k04 her på forumet.. Evt bytteturbo fra GIK,men siden eksoshuset ditt er sprukket så tviler jeg på du får innbytte på den.. Biltema hadde jeg ikke hatt nerver til å i det hele tatt tenke på å kjøpe,finnes mye taiwan dritt ute å går som til ende KAN føre til større ras.. Mente jo at eksosen jeg guffer ut av eksosmanifolden har gått rett i eksosanlegget da, siden det ikke er noe WG lokk som "holder" på trykket!! U see? Og jeg har ny større turbo og manifold pluss en masse annet liggende, men jeg hadde ikke tenkt å begynne med det prosjektet før på sen-sommeren, så tanken var da å skaffe seg en k03 som ikke var så fryktelig dyr inntil videre. Får sjekke litt rundt om kring da! Årnær sæ nok! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2008 Mente jo at eksosen jeg guffer ut av eksosmanifolden har gått rett i eksosanlegget da, siden det ikke er noe WG lokk som "holder" på trykket!! U see? Og jeg har ny større turbo og manifold pluss en masse annet liggende, men jeg hadde ikke tenkt å begynne med det prosjektet før på sen-sommeren, så tanken var da å skaffe seg en k03 som ikke var så fryktelig dyr inntil videre. Får sjekke litt rundt om kring da! Årnær sæ nok! jeg har k03 til tverrstilt motor som har gått 98.000km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2008 jeg har k03 til tverrstilt motor som har gått 98.000km.. Hva er forskjellen på tverrstilt og langstilt da? Er det den ekstra "tuten" på inntaket til turboen? Og hvor mye vil du evt. ha for den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...