Byttet MLT kasser to ganger, og lugger like mye ennå...

Anbefalte innlegg

I oktober i fjor fikk jeg montert fabrikkny MLT kasse av Audisentrum da den gamle gikk døyten. Bilen er en 03 1,9 TDI

Møller ville ikke hjelpe siden bilen var import. Så noen garantisak var det ikke snakk om. Etter byttet fungerte bilen flott inntil ved påsketider da luggingen begynte i gjen. Akkurat på samme måte som før den gamle røk. Telefon til Audisentrum som sørget for ny kasse på garanti og byttet denne igjen. Svinghjulet ble også byttet da de mente at det var mye slark i dette. Som igjen kanskje kunne være medvirkende årsak til at bilen lugget ved igangkjøring. Hentet bilen for en uke siden og bilen var helt flott.

Nå er helvete igang igjen. Bilen lugger skikkelig ved igangkjøring..... Jeg begriper ikke en dritt lenger....

Nå er jeg fortvilet så det holder!!

Er det noen mekanikere fra Møllersystemet som har erfaring fra bytte av disse kassene og feil som har dukket opp i kjølevannet av disse? Nå trenger jeg virkelig vettuge råd.... Fra hvemsomhelst...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver igjen!

Er det INGEN som har hatt kødd med MLT kassen? De er jo kjent for å ryke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble slutten på denne saken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette KAN skyldes intern lekasje i girkassens oljekjøler. Det vil da komme glykol ( frostvæske ) inn i giroljekretsen. Glykolen legger seg på clutchlamellene i girkassa og gir symptomene du beskriver.

 

Ved skift av girkasse vil alt være ok ei stund, inntil de nye clutchene og den nye olja også blir skadet/blandet med glykol.

 

Du må evt. ta en glykoltest av giroljen for å finne ut om dette er problemet. Viser det seg at det er glykol i giroljen må girkassen skiftes enda en gang, i tillegg til oljekjøler, slanger, filter og olje for girkasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette KAN skyldes intern lekasje i girkassens oljekjøler. Det vil da komme glykol ( frostvæske ) inn i giroljekretsen. Glykolen legger seg på clutchlamellene i girkassa og gir symptomene du beskriver.

 

Ved skift av girkasse vil alt være ok ei stund, inntil de nye clutchene og den nye olja også blir skadet/blandet med glykol.

 

Du må evt. ta en glykoltest av giroljen for å finne ut om dette er problemet. Viser det seg at det er glykol i giroljen må girkassen skiftes enda en gang, i tillegg til oljekjøler, slanger, filter og olje for girkasse.

 

Alt køddet etter byttet av kassen skyldes at programvaren etter byttet ikke var optimalt. Men etter en dag på Møller, hvor de hadde kontakt med Audi doktorer i Tyskland ordnet det seg.

Men kjøp aldri MLT kasse på disse bilene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.