#1 Skrevet Juni 29, 2008 I oktober i fjor fikk jeg montert fabrikkny MLT kasse av Audisentrum da den gamle gikk døyten. Bilen er en 03 1,9 TDI Møller ville ikke hjelpe siden bilen var import. Så noen garantisak var det ikke snakk om. Etter byttet fungerte bilen flott inntil ved påsketider da luggingen begynte i gjen. Akkurat på samme måte som før den gamle røk. Telefon til Audisentrum som sørget for ny kasse på garanti og byttet denne igjen. Svinghjulet ble også byttet da de mente at det var mye slark i dette. Som igjen kanskje kunne være medvirkende årsak til at bilen lugget ved igangkjøring. Hentet bilen for en uke siden og bilen var helt flott. Nå er helvete igang igjen. Bilen lugger skikkelig ved igangkjøring..... Jeg begriper ikke en dritt lenger.... Nå er jeg fortvilet så det holder!! Er det noen mekanikere fra Møllersystemet som har erfaring fra bytte av disse kassene og feil som har dukket opp i kjølevannet av disse? Nå trenger jeg virkelig vettuge råd.... Fra hvemsomhelst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2008 Noen...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2008 Prøver igjen! Er det INGEN som har hatt kødd med MLT kassen? De er jo kjent for å ryke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2011 Hvordan ble slutten på denne saken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2011 Dette KAN skyldes intern lekasje i girkassens oljekjøler. Det vil da komme glykol ( frostvæske ) inn i giroljekretsen. Glykolen legger seg på clutchlamellene i girkassa og gir symptomene du beskriver. Ved skift av girkasse vil alt være ok ei stund, inntil de nye clutchene og den nye olja også blir skadet/blandet med glykol. Du må evt. ta en glykoltest av giroljen for å finne ut om dette er problemet. Viser det seg at det er glykol i giroljen må girkassen skiftes enda en gang, i tillegg til oljekjøler, slanger, filter og olje for girkasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 21, 2011 Dette KAN skyldes intern lekasje i girkassens oljekjøler. Det vil da komme glykol ( frostvæske ) inn i giroljekretsen. Glykolen legger seg på clutchlamellene i girkassa og gir symptomene du beskriver. Ved skift av girkasse vil alt være ok ei stund, inntil de nye clutchene og den nye olja også blir skadet/blandet med glykol. Du må evt. ta en glykoltest av giroljen for å finne ut om dette er problemet. Viser det seg at det er glykol i giroljen må girkassen skiftes enda en gang, i tillegg til oljekjøler, slanger, filter og olje for girkasse. Alt køddet etter byttet av kassen skyldes at programvaren etter byttet ikke var optimalt. Men etter en dag på Møller, hvor de hadde kontakt med Audi doktorer i Tyskland ordnet det seg. Men kjøp aldri MLT kasse på disse bilene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...