#1 Skrevet Juni 29, 2008 Hei! Har en audi 80 94 mod. Men stereoen har aldri vært koblet slik at stereoen går automatisk av når jeg tar av tenningen, men må gjøre dette manuelt. Noen som vet hvilken kabel jeg skal joble dette på? På forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2008 Hei!Har en audi 80 94 mod. Men stereoen har aldri vært koblet slik at stereoen går automatisk av når jeg tar av tenningen, men må gjøre dette manuelt. Noen som vet hvilken kabel jeg skal joble dette på? På forhånd takk! Har du hatt stereoen ute? Skal vel være Iso-kontakter på denne bilen, som er mer eller mindre bare å plugge på? Er du uheldig som meg, og har en bil der forrige eier har gåt bananas og klippet bort alt som kan kalles originalt, er det litt vanskeligere. Er litt vanskelig å si, når jeg ikke veit hvilkene farger som er på ledningene i din bil, men hos meg finnes følgende: Rød/Hvit: Konstant strøm - Positiv Brun: Jording Brun/Rød: TENNINGEN Grå: Dashbordlys (Slik at knappene på radioen lyser når resten av dash'en gjør det) Blå: Signal fra speedometer (Slik at volumet skal øke automatisk når du kommer over 100km/h) Denne fungerer bare på originalradioen tror jeg...... Regner med at det er noe av det samme som sitter i andre VAG fra denne tidsperioden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2008 Forrige eier har gått litt bananas ja ingenting funket faktisk, måtte klippe av alt å lage til nytt. Men det er nok den brune å røde jeg er ute etter. Skal prøve å finne ut av det, takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2008 Hm, ja håper det er samme farger som på min bil da! Fargekodene jeg ga kommer jo fra en 94 Passat, men burde kanskje ikke være allverdens forskjell? Trodde kanskje dette er standard på de fleste biler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2008 Automatisk volumøkning fungerer på andre anlegg en originalspillere (fungerer på VDO i mine Audier). I ISO-pluggen er det i tillegg en eller to hvite tynne ledninger (om to så koples de sammen). Disse går til antenneforsterkeren og skal ha pluss når spilleren er på. Ellers stemmer det som Håkon skrev. Den fra tenningslåsen er rød/brun eller bare rød. Er vel ca 0,5 mm2, den tynneste røde om det er to. Om du ikke finner denne ledningen så kan du hente det samme signalet nede ved relèet sum summer om lyset er på når du tar ut nøkkelen av tenningslåsen og døren er åpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2008 Svaret har allerede kommet, men ja, spilleren din får ikke spenning fra klemme 15 (tenning). Bare å legge opp denne inn på spiller. Har samme "problemet" på min bil også, men har vært for lat til å gjøre noe med det, siden det ikke irriterer meg:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 29, 2008 Svaret har allerede kommet, men ja, spilleren din får ikke spenning fra klemme 15 (tenning).Bare å legge opp denne inn på spiller. Har samme "problemet" på min bil også, men har vært for lat til å gjøre noe med det, siden det ikke irriterer meg:p Det har jeg også vært i over et år nå, men har vært borte en uke for å ha dimmeuken i militæret :D så når jeg kom hjem var den tom for strøm, å kom på da at jeg glemte å skrue av spilleren, å da irriterte det meg plutselig hehe Ellers takker for bra svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...