Utslitte hjullagre bak - Passat 2002

Anbefalte innlegg

Hei

Kommer en lyd fra bakhjulene på bilen min. En jevn lyd. Her er et forsøk på å beskrive lyden: chooooo

Hehe... Lydmalende ord er ikke enkelt :)

Mistenker at det handler om hjullagrene bak på bilen. Bilen er en Passat 2002 3BG 2.0. Er det en enkel affære å bytte disse selv? Spesialverktøy? Send gjerne link til HOWTO artikkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har tilgang på presse så er det vel en forholdsvis problematisk affære å bytte selv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay... Det har jeg ikke. Da får jeg vel overlate dette til noen andre :)

Er vel ikke noe annet som lager en slik lyd når bilen ruller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en slik lyd når hjullager er gåent ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper hjullager... Det låt sånn i min...

Kosta 2500 å skifte mitt på høyre side bak...(snap drive)

Men nå har jeg quattro da... så det er kansje litt billigere ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme lyden uansett om du svinger til høyre eller venstre?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja... Synes at 'KJJJJJJ' lyden er ganske jevn selv om jeg svinger ja. Legger ikke så godt merke til lyden før jeg kommer over 50 km/t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er den gått?

Kan jo også være noe så enkelt som dekkstøy! Spesielt hvis du har slitte/gamle dekk. Er det like dekk framme som bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har rulla ca 82.000 nå. Foran har jeg nye sommerdekk, de bak er av eldre dato. Ikke like dekk framme som bak nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er den gått?

Kan jo også være noe så enkelt som dekkstøy! Spesielt hvis du har slitte/gamle dekk. Er det like dekk framme som bak?

Er ikke like dekk foran/bak nei... Hvordan det? Satte på ny dekk foran i våres...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av det?

Det jeg ville fram til var at dekk blir harde med årene og derfor lager mere støy! Uavhengig om der er mye mønster igjen. Og når du har myke og stillegående dekk framme er det ikke så ulogisk at du lettere hører dekkstøy som kun kommer bakfra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha... Det var det du tenkte på ja. Skal rulle innom en kompis av meg snart som er bilmekaniker. Så før jeg høre med han, hva han mener :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel test er jo å bytte hjula innbyrdes! Sett de med nye dekk bak og omvendt. Er det dekkstøy du sliter med vil jo ulyden komme forfra;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.