#1 Skrevet Juni 29, 2008 Hei! Noen som kan fortelle meg hvordan eg kan få subben i bagasjerommet til å spille skikli i min A4 sedan? Har prøvd med hele oppsettet i en avant å da spilte det skikli, noen som vet hvordan dette kan ordnast? Alle tips tas i mot med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2008 B5? B6? B7? Delt baksete eller metall bak hele ryggstøtta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2008 B5,98mod, og baksetet er delt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2008 ingen metall plate bak stolryggene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2008 jeg sleit også med å få god lyd i min, men en erfaring jeg har fra en sierra jeg hadde en gang i tiden er at det funker mye bedre med subbene plassert mot stolryggene enn bakover. I A4 jeg hadde funka ikke lyden noe særlig når den pekte bakover hvertfall. Det er også mange som lager porter i hattehylla si. Men dette har jeg liten tro på selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2008 hmm...ja, har prøvd å snudd subben, men ikkje kassa, blei noe bedre lyd, men fortsatt veeeldi dårli bass.. er forresten en 2spolers audiobahn 500w element, å forsterkern er vampire omtrent 1000W/rms..om dette hjelper noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2008 Jeg hadde subben min stående mot baksetet i min B5 sedan med fast bakseterygg, syntes det virket bra jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2008 Kjører med subbkassen helt inntil, mot seteryggen (hel stålvegg) Kjører to 10"ere så det blir nesten som en ny vegg bak seteryggen.. Fikk anbefalt å gjere det slik der hvor anlegget ble erverva og synest det spiller greit INNI bilen, føler det er liten råne effekt i anlegge når det er montert slik(lite lyd på utsiden). Har personligt ikke prøvd noen andre løsninger i sedan, men tenker at om du snur dem bakover så spiller du for folk på gata kontra inni bilen? Har selv lyst til å bygge om senere til to tette kasser med magneten ut, en i hver "hjulbrønn" bak for å få tilbake noe bagasjeplass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2008 jeg bygde ei kasse som står dønn fast i bilen, og det ble som himmel og hav i forhold til den gamle kassa som sto løst i bagasjerommet, det er 2x12". bruker vel på en måte bilen som resonanse eller hva det heter, istede for at kassa blir stående å vibrere litt frem og tilbake i bagasjerommet, blir nok en del tap der.. var iallfall STOR forskjell hos meg, så bolt kassa fast, det er mitt tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 1, 2008 Takk for tipsa! Men kassa mi står blegg fast å er bygn "til bilen", å magneten peiker ut fra kassa, å da må eg bynde å bygge ny kasse pga vinklingen på kassa vis den skal snuast, hadde det hjelpt om eg fjernet den veggen på kassa som peker mot seteryggene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 1, 2008 Takk for tipsa!Men kassa mi står blegg fast å er bygn "til bilen", å magneten peiker ut fra kassa, å da må eg bynde å bygge ny kasse pga vinklingen på kassa vis den skal snuast, hadde det hjelpt om eg fjernet den veggen på kassa som peker mot seteryggene? Nei, tror ikke det vil bli noe bra, men du kan jo prøve. Basselementet skal ha et visst antall liter volum på kassen for å oppnå best lyd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...