#1 Skrevet Juni 29, 2008 Hei, tenkte på å montere 270 graders spisskam i golfen: http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?products_id=1341 Samtidig bytter jeg ventilløfterne og bytter til stivere ventilfjører. Toppdekselpakning blir såklart byttet, men er det noe annet som kunne vært greit å tatt med det samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2008 register reim Jeg har handlet samme kammen fra bildon.. venter bare på tid til å skru.. Ser den er litt billigere hos bildon også: http://bildon.com/catalog/DetailsList.cfm?ID=10.109.01.109&Nav=6&SubNav=6C 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2008 Registerrem m/strammehjul, simmering/pakning til kamaksling og kanskje ventiltetninger, selv om sistnevnte er litt kronglete uten å ta av toppen:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2008 Registerrem m/strammehjul, simmering/pakning til kamaksling og kanskje ventiltetninger, selv om sistnevnte er litt kronglete uten å ta av toppen:o Må vel ta av toppen for å bytte fjærer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2008 Ville tatt ventiltetningene jeg og ja. Har trøbbel med dette på egen "RP" maskin, og enkelte her inne som mener det er gjenganger på disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2008 Må vel ta av toppen for å bytte fjærer Nye linser og briller her i gården, må vel reklamere på dem: flau : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2008 Ventiltetninger er nok fordel å bytte samtidig ja, da jeg også har hørt at dette er svakhet på RP. Regreim og toppakkning er nok også greit å ta samtidig, må vel også ha nye bolter til toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2008 Ventiltetninger er nok fordel å bytte samtidig ja, da jeg også har hørt at dette er svakhet på RP.Regreim og toppakkning er nok også greit å ta samtidig, må vel også ha nye bolter til toppen? Du bør bytte bolter ja, http://www.Hovwdiaudi.dk har dem o.l., billig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 30, 2008 Må vel ta av toppen for å bytte fjærer Hvorfor det? Jeg har skiftet ventiltetninger og ventilfjører flere ganger uten å ta av toppen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 30, 2008 Hvorfor det? Jeg har skiftet ventiltetninger og ventilfjører flere ganger uten å ta av toppen! Framgangsmåte step-by-step takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 1, 2008 Finnes en luftenippel som er beregnet til å sette ned i plugghullet, som man kobler luftkompressoren til. Dette for å holde ventilen oppe. Finnes på biltema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 2, 2008 Finnes en luftenippel som er beregnet til å sette ned i plugghullet, som man kobler luftkompressoren til. Dette for å holde ventilen oppe. Finnes på biltema Se der ja http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=501&iItemId=82445 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 4, 2008 Iom tråden er gått veldig i retning av hva jeg står ovenfor i helgen spør jeg og... Hvilken fremgangsmåte bruker man for å bytte tettninger med høyttrykk? Jeg har ikke det enorme utvalget av det ene eller andre, så hvordan gjør man det da med fjærklemmeverktøy? Sånn sett er det *nesten* like greit å kjøpe nye bolter og ta av toppen, bruke vanlig fjærklemmeverktøy fra 'tema og gjøre det på den tungvindte måten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 4, 2008 Iom tråden er gått veldig i retning av hva jeg står ovenfor i helgen spør jeg og...Hvilken fremgangsmåte bruker man for å bytte tettninger med høyttrykk? Jeg har ikke det enorme utvalget av det ene eller andre, så hvordan gjør man det da med fjærklemmeverktøy? Sånn sett er det *nesten* like greit å kjøpe nye bolter og ta av toppen, bruke vanlig fjærklemmeverktøy fra 'tema og gjøre det på den tungvindte måten? Først av alt, skru av alt slik at du ser ned på ventilstammene, retainerene osv. Skru ut tennpluggene og skru i adapteret på den sylinderen du skal skifte tetningene på og sett på trykkluft. For å presse sammen fjørene lagde jeg meg et verktøy. Kan lages slik at det festes i toppdekselboltene med en rør på, slik at selve mekanismen/armen som skal presse sammen fjørene kan flyttes frem og tilbake alt etter hvilken ventil du skal jobbe på. Ikke så lett å forklare mer enn dette. Uansett, Et lite slag med en plasthammer oppå retaineren må ofte til for å løsne låsene. Om de sitter vil ventilen åpnes og trykkluft kommer ut eksos eller innsug. Press så sammen ventilfjørene mens en annen plukker ut låsene. En penn el. med magnet på er tingen her Løft av retaineren og fjøren(e). Den gamle tetningen kan nå dras av og en ny settes på. Disse sitter litt fast men løsner alltid. Finnes tenger som er laget for dette formålet. De nye må settes inn med olje og settes skikkelig nedpå. En passende pipe og lette slag med en hammer er egnet verktøy her. Når denne er på setter du tilbake fjøren(e) og retaineren. Press sammen og sett på plass låsene. Så videre til neste ventil.... Gudd løkk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...