Girkasse+utveksling Audi Quattro

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe teknisk informasjon når det gjelder utvekslinger på girkasser og differ til quattro??

Har girkasse og bakdiff til a6 2,5TDI, trenger utvekslingsforholdene på alle gir, og helst på andre girkasser i tilegg.

Lurer også på om noen kan hjelpe med andre utvekslinger til diffene?? Lavere utveksling (lavere fart)

Det som er standard i det jeg har er 3,70:1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du stiller et alt for åpent spørsmål.

Lurer du på utvekslingene på det du har bør du oppgi trebokstavs-koden på både girkasse og bakdiff og/eller årsmodell.

Og så er du ute etter noe med lavere utveksling som kan passe på samme bil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du stiller et alt for åpent spørsmål.

Lurer du på utvekslingene på det du har bør du oppgi trebokstavs-koden på både girkasse og bakdiff og/eller årsmodell.

Og så er du ute etter noe med lavere utveksling som kan passe på samme bil ?

 

Ok. jeg skal prøve og forklare litt nærmere: Jeg har komplett motor og drivverk fra `96 a6 2,5TDI Quattro. Rekke-5`r 140hk. Har ikke noen bokstavkoder tilgjengelig for øyeblikket.

Men jeg veit at utvekslingen som sitter i bakdiff er 3,70-1, og da er det det foran også.

Skulle nok hatt en noe lavere utveksling i diffene, eller kanskje bytte alt i girkassa. Veit ikke hva som er mest lønnsomt. Og da dette er til en "oljebrenner" regner jeg med det er høy utveksling i denne i forhold til en bensin-utgave. Dette skal inn i en gammel "einser" SCIROCCO med MYE effekt. Så det er vel fint og gire den ned noe, så den ikke får en toppfart som er i nærheten av ett fly: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha motoren også i bilen eller skal du ha bensinmotor ?

Hvis det er det siste så får du et behagelig lavt turtall i 6. gir for landeveiskjøring. Men girene er ikke spesielt tettstegede, og du vil føle at dette er en 4. trinnskasse med to ytterligere "tyngre" gir. Ved 100 km/t har den 1800 omdr/min i 6. gir.

 

Skal du ha kraftig motor og sportslig kjørbarhet er det nok et bensin-drivverk du vil ha, og da er det enklere og rimeligere å finne et annet enn å forsøke å klå på drevene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha bensinmotor, bygges på 2,5-blokka. Er 4.gir det giret som går direkte? så både 5. og 6. er "overgir"?

Bør kanskje skaffe annen kasse og bakdiff. derfor jeg vil vite utvekslinger på flere typer.

Dette skal ikke lages for gatebruk, så det kan med stor fordel være tett giring og Krefter nok og ta av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.