#1 Skrevet Oktober 16, 2004 Har fått ulyd fra girkassa, mest sansynlig etter at jeg senket den. Har ikke lyd i 1,2 gir, men i 3,5 + fri, er d værst! En slags ule lyd, endrer frekvens ved fartsøkning... Kan girkassa mi ha tatt kvelden? er veldig fin og få i gir(alle)!! har bytta girolje! Og sjekka at d ikke er noe som ligger mot drivaksling/mellomaaksling.... Noen som har vært borti samme problem før? Bilen er en coupe qattro... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 16, 2004 gåent hjullager i forstillinga kanskje? det forårsaker vertfall suse/ule lyd.. og kommer lyd om du svinger enten til høyre eller venstre, alt etter hvilket som er gåent. edit, så at lyden kom når den stod i fri? dvs når den står helt stille? da har ikke jeg kunnskaper nok om emnet desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2004 Har lyd uansett om jeg svinger eller kjører rett fram!! Høres ut som d kommer fra girkassa! Tror ikke d er hjullager! Lyden er nesten borte i 4.gir!! snodig.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2004 Har en ulyd jeg også, tror det er fra girkassen. hører det mest i 4 og 5 gir, når jeg har rundt 3000 på turtallet hører jeg en "hyle" lyd, (litt vansklig og forklare) men når jeg slipper gassen kommer lyden bort. Har skiftet girkassen en gang, og jeg hadde den samme lyden da også, trodde den skulle komme bort når jeg byttet girkassen, men nei... Så om noen vil ha en deffekt girkasse til en coupe quattro 2,3 10v så får dere den billig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2004 Kan d være hjullager som forplanter seg gjennom girkassa? Lyden er verst i 3,5 og fri... Synes d er rart at lyden er i fri også, og at frekvensen endrer seg ved fart... Synes d er snodig at girkassa plutselig skal være gåen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2004 Kan ikke være noe som er løst i kassa? Hadde en slik lyd, også når jeg cluchet, før reversjen tok livet sitt. Resten av historien kan du jo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2004 Kan vell være trøstlageret i clutche dette.. Kommer lyden bort når du trår clutchpedalen helt inn og holder den der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2004 Høres ut for meg å være utløserlageret i clutchen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2004 Sliter med noe av det samme jeg også... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=13286 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2004 Lyden er der uansett om jeg har clutchen inne eller ikke... ikke noe forskjell på lyden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 1, 2004 Jeg har alltid hatt en svak sume/hylelyd på 5. gir med gass. Slipper jeg gassen er den borte. Jeg har fått greie på at giroverføringa er litt feiljustert og at det ikke er farlig. Det har jeg slått meg til ro med:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 20, 2008 hei tenkte jeg skulle rive opp her litt da jeg fikk samma ule lyden med den "nye" kassa som jeg har satt på... samme symtomer som Ruben... hva kan man evt gjøre hvis det er giroverføringa som er litt feil justert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 23, 2008 bumpi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...